Sport hvg.hu 2010. november. 22. 16:50

Forma-1: pilóták az új gumikról

A Forma-1-es pilóták többsége pozitívan nyilatkozott az új Pirelli-gumikról, de abban egyetértenek, hogy van még mit fejleszteni rajta.

A nyár óta tudatosan fejlesztő Pirelli a következő szezontól átveszi a Bridgestone szerepét a Forma-1-ben, és az egyedüli gumibeszállító lesz. A munka egyelőre szünetel, de nem áll meg. A tél után, 2011 február elejétől március közepéig folytatódnak a tesztek.

A pilóták véleménye eltérő az új szettről, de senki sem elégedetlen. Sőt, a hétszeres világbajnok Michael Schumacher kifejezetten derűlátó a következő idényre nézve. A német elmondta, az új gumikkal jobban érzi az autó egyensúlyát, mint az elmúlt szezonban.

„Eddig a 2010-es autót használtuk a teszteknél, de nyilván mindent azért teszünk, hogy kiderüljön, hogyan passzol a 2011-es vázhoz - mondta Schumacher, aki szombaton használhatta először az új gumikat. – Ezek persze nem a végső gumik, de amiket teszteltem, az idei Bridgestone-nál jobban fekszenek az én vezetési stílusomnak. Főleg elöl.”

„A hétvégi tapasztalatok alapján úgy látszik, maga szerkezet jó, de a gumi összetételén még változtatnunk kell – mondta Paul Hembrey, a Pirelli sportigazgatója. – A pilóták különösen az elülső gumikkal voltak elégedettek, mondjuk ezeken is dolgoztunk a legtöbbet.”

Michael Schumacher a 2010-es Mercedesben
AP

Azonban nem mindenki volt olyan derűlátó, mint Schumacher. „Ugyanolyan érzés, mint amikor Michelin-ről váltottunk Bridgstone-ra - mondta Robert Kubica, a Renault versenyzője. - Úgy kell alakítani a kocsi minden felszerelését, hogy többé-kevésbé megfeleljen a gumi követelményeinek.”

A lengyel szerint sok a változtatás ahhoz képest, hogy milyen kevés idő áll rendelkezésükre tesztelni. "Nem a minőség miatt aggódom, bár a kopással azért vannak gondok, sokkal inkább amiatt, hogy szerintem ezek a gumik még sokat fognak változni a következő szezon kezdetéig."

Sébastien Buemi, a Toro Rosso svájci pilótája szerint az új gumi több fontos tulajdonsága is eltér a Bridgestone-okétól. „Későn és keményen is lehet fékezni, gázadás közben pedig kicsi a súrlódás. A hosszú szakaszoknál a lágy gumik kevésbé kopnak, mint a kemények. Szerintem valamit elhibáztak, bár már azt nyilatkozták, hogy változtattak rajta. Az elülső gumik viszont nagyon jók.”

párizsi olimpia 2024

Kovács Kokó István: Nem baltával rontok be az irodába

Gazdasági és jogi átvilágítást ígért a Magyar Ökölvívó Szakszövetség újonnan megválasztott elnöke, Kovács Kokó István. Atlanta olimpiai bajnoka a rá váró feladatok mellett beszélt arról, mekkora szerepe lehetett a politikának a megválasztásában, miként alakult a viszonya Erdei Zsolttal, miért indul nála hatalmas mínusszal a szövetségi kapitány, és hogy miért ilyen határozott a véleménye Imane Helif ügyéről. Interjú.

Kult HVG 2024. november. 26. 20:00

"Amit mi csinálunk, az hosszútávfutás" – színfalak mögött az Ivan & The Parazollal

Néhány napon belül több helyen és több helyzetben is találkoztunk a jövőre hatodik nagylemezét megjelentető Ivan & The Parazollal, hogy megtudjuk, mitől különleges a zenekar új nagylemeze, hogyan áll most a 14 éves zenekar, mi történt velük az elmúlt években, és miért gondolják azt, hogy eljött az együttes aranykora. A HVG kisfilmje.