Stefano Domenicali, a Ferrari csapatfőnöke képmutatónak nevezte a Forma-1-et, mert megbüntették csapatát az Alonso-Massa cseréért és megvádolták az első szárny miatt.
Az utóbbi hetekben sűrű a Ferrari programja. Először is állandó vitában áll a Nemzetközi Automobil Szövetséggel (FIA) a Német Nagydíjon történtek ügyében, amikor „kicserélték” két pilótájukat, Fernando Alonsót és az élen haladó Felipe Massát. Az olasz csapat százezer eurós helyszíni büntetést kapott (ez a legmagasabb kiróható helyszíni összeg), szeptemberben pedig újra a döntőbírák elé kell állnia, és könnyen lehet, hogy pontlevonásos büntetéssel sújtják.
Másodsorban azért is bírálják a csapatot, mert a riválisok szerint illegális az F10-esek első, flexibilis szárnya, amely túl közel van a talajhoz, így nagyobb sebességet és leszorító erőt eredményez (ugyanezért a Red Bull Racing autóit is vizsgálják). Bár a Német Nagydíj után a FIA legálisnak nyilvánította a két csapat autóinak elülső szárnyát, később mégis a további tesztek mellett döntött.
„Elképesztett, mekkora a képmutatás a Forma-1 világában, de többet nem is akarok hozzátenni ehhez – mondta csalódottan Sefano Domenicali, a maranellóiak csapatfőnöke a Ferrari honlapján. Szerinte egy kiút van, többet kell dolgozniuk, mivel még mindig jó pozícióban vannak az egyéni és a konstruktőri világbajnoki cím megszerzéséért. „Július második fele nagyon jó volt, bízom benne, hogy ez a lendület idén már megmarad. Rengeteg teendő van még, mert az autó még nem a legjobb. Pár napja azt mondtuk Fernandóval együtt, hogy ha végig az élbolyban tudunk végezni, elégedettek lehetünk.”
Jelenleg azonban áll a munka az olasz csapatnál. „Szabadságon vagyunk, de ez nem jelenti azt, hogy az agyunk is megáll” – tette hozzá Domenicali.
Kovács Kokó István: Nem baltával rontok be az irodába
Gazdasági és jogi átvilágítást ígért a Magyar Ökölvívó Szakszövetség újonnan megválasztott elnöke, Kovács Kokó István. Atlanta olimpiai bajnoka a rá váró feladatok mellett beszélt arról, mekkora szerepe lehetett a politikának a megválasztásában, miként alakult a viszonya Erdei Zsolttal, miért indul nála hatalmas mínusszal a szövetségi kapitány, és hogy miért ilyen határozott a véleménye Imane Helif ügyéről. Interjú.