Forma-1: újabb távozó, kiszáll a Toyota is
A világ legnagyobb autógyáraként ismert Toyota azonnali hatállyal kiszáll a Forma-1-ből.
A 2002-ben érkezett - ám egyetlen futamgyőzelmet sem arató - istálló szerdán azzal indokolta bejelentését, hogy fennállásának legveszteségesebb évét zárta az idén, és jövőre sem várható jelentős javulás. Az idén a német Timo Glockot, az olasz Jarno Trullit és a vasárnapi zárófutamon a japán Kobajasi Kamuit csatasorba állító - a konstruktőrök között csak az ötödik helyen végzett - Toyota döntése nyomán jövőre már egyetlen japán csapat sem lesz az autósport királykategóriájában, miután a Honda tavaly decemberben távozott.
Az általános japán "exodus" korábbi fejezeteként hétfőn a Bridgestone, a világbajnoki sorozat egyetlen gumiszállítója közölte: a 2010-es szezon után nincs tovább. A Toyota tulajdonában álló Fudzsi-pálya jövő évtől már nem ad otthont F1-es futamoknak. A Subaru, a Suzuki és a Mitsubishi a ralitól, a Kawasaki pedig a gyorsaságimotoros-világbajnokságtól köszönt el idén.
A TOYOTA FORMA-1-ES TÖRTÉNETÉNE ADATAI |
Bemutatkozás: 2002. március 3., Ausztrália Futam: 139 Csapatfőnök: Jamasina Tadasi Székhely: Köln-Marsdorf Autó: TF109 Pilóták: Jarno Trulli (olasz, 9-es rajtszám), Timo Glock (német, 10) Munkatársak: 650 fő Futamgyőzelmek: - Összpontszám: 278,5 Legjobb vb-helyezés a konstruktőrök között: 4. (2005) |
Márton ikrek: Ha az edző eléri a gyerekeknél, hogy higgyenek magukban, az az egész életüket elkíséri
Az egyikük a taekwondo első magyar női világ-, a másikuk olimpiai bajnoka. Egypetéjű ikrekként úgy hasonlítanak egymásra, mint két tojás, ugyanúgy gondolkodnak a világ dolgairól, befejezik egymás mondatait. De míg az egyikük taktikus, és néha kicsit talán túl is gondolja a dolgokat, a másikuk csak megy előre, és elsősorban az erejében bízik. Márton Luanával és Vivianával beszélgettünk.