Rossi egyre keményebb riválisokról és sok csapathibáról beszél
Valentino Rossi újra bizonyította, hogy egyeduralkodó a MotoGP királykategóriájában. A hétvégi Malajziai Nagydíjon harmadikként ért célba, így megvédte címét és összesen kilencedik világbajnoki címét szerezte meg a sportágban.
A harmincéves olasz pilóta 1997-ben a 125 köbcentiméteres kategóriában lett világbajnok, két évvel később már a 250-esek között, aminek köszönhetően 2000-ben csatlakozott a legnagyobb kategória mezőnyéhez. 2001-ben az akkor még 500 köbcentiméteres géposztályban is szerzett egy világbajnoki címet, de a kategóriát a 2002-es szezonra 800 köbcentiméteresre változtatták, és ettől kezdve máig a MotoGP megnevezést használják.
Rossi egymás után nyerte a vb-címeket (2001 és 2005 között sorozatban ötször), mígnem 2006-ban az amerikai Nicky Haydennek sikerült őt letaszítani a trónról, 2007-ben pedig az ausztrál Casey Stoner végzett az élen. Rossi azonban továbbra is az elitben maradt, hiszen előbb második, majd harmadik lett a pontvadászatban. Tavaly viszont sikerült visszafoglalni a trónt, idén pedig megvédeni címét egy versennyel a szezon vége előtt.
Valentino Rossi a Malajziai Nagydíj pódiumán
© AP
|
„Nehéz év volt az idei – nyilatkozta a Malajziai Nagydíj után a régi-új világbajnok. – A mai verseny jól mutatja, milyen volt az egész szezon: nagyon kemény, számos hibával fűszerezve, kiegészülve csalódást keltő eredményekkel. Mindezeken túl azonban hat futamot megnyertem, többé-kevésbé egyenletes teljesítményt tudtam nyújtani, ami újabb világbajnoki címet eredményezett. Köszönöm mindenkinek a Yamaha csapatából, minden mérnöknek és azoknak a barátoknak, aki segítettek nekem.”
A pole pozíciót az olasz versenyző szerezte meg, ám a versenyt Casey Stoner nyerte, mögötte Dani Pedrosa végzett. „Egész szezonban nagyon gyorsan ment a gép jó időben, száraz gumikkal, de vasárnap éppen a futam előtt kezdett el esni – emlékezett vissza a pilóta. – Így vizes szett nélkül kellett kimennünk a pályára. De végül nem volt olyan nagy a különbség, mint számítottam rá.”
„Egész évben nagyszerű riválisokkal versenyeztem. A szezon végére különösen csapattársam, Jorge Lorenzo jött fel rám nagyon, de nagyszerű dolog volt ilyen kiélezett küzdelmet vívni vele. Bár még egy futam hátravan, lassan kezdődhet a pihenés, közben fel kell dolgoznunk nekünk is ezt a fantasztikus eredményt.” Rossi kilencedik világbajnoki címét szerezte, hetediket a királykategóriában. Ez korábban csak Giacomo Agostininek sikerült azzal a különbséggel, hogy ő 1966 és 1972 között megszakítás nélkül végzett az élen minden egyes szezonban.
Rossi pályafutása során több fronton is bizonyította tehetségét, hiszen számos alkalommal tesztelte a Forma-1-es Ferrari versenyautóját is. Ráadásul kiemelkedő eredménnyel, így komolyan szóba került a pilóta átigazolása, de végül mégsem döntött a sportágváltás mellett. Mivel már harminc éves, tavaly úgy nyilatkozott, hogy az a hajó már elúszott, és késő ahhoz, hogy a motorsport két elit-versenysorozatában is bizonyítson. A technikai sportok területén egyébként nem ritka az ilyen váltás.
A hétszeres F1-világbajnok Michael Schumacher váratlanul még ma is motorra pattan, és időnként elindul egy-egy versenyen. A jelenkor rallyjának koronázatlan királya, a francia Sébastien Loeb is kacérkodott már a Forma-1-gyel, több alkalommal tesztelte a Red Bull Racing autóit. A finn Kimi Räikkönen pedig már jó ideje azon gondolkozik, hogy mikor vágjon bele a rallyzásba.
Kovács Kokó István: Nem baltával rontok be az irodába
Gazdasági és jogi átvilágítást ígért a Magyar Ökölvívó Szakszövetség újonnan megválasztott elnöke, Kovács Kokó István. Atlanta olimpiai bajnoka a rá váró feladatok mellett beszélt arról, mekkora szerepe lehetett a politikának a megválasztásában, miként alakult a viszonya Erdei Zsolttal, miért indul nála hatalmas mínusszal a szövetségi kapitány, és hogy miért ilyen határozott a véleménye Imane Helif ügyéről. Interjú.