2009. október. 27. 17:27 hvg.hu Utolsó frissítés: 2010. február. 19. 15:31 Sport

Kormánygaranciát kap a Balatonring beruházója

Megkapja az állami garanciát a szükséges hitel felvételéhez a sávolyi gyorsasági-motoros-versenypálya spanyol beruházója, így a válság ellenére megépülhet a Balatonring, amely 2019-ig elnyerte a MotoGP versenyek rendezési jogát - jelentette be Ujhelyi István és Suchman Tamás, a kiemelt beruházás két mentora kedden Sávolyon.

Ujhelyi István államtitkár hangsúlyozta, hogy a MotoGP verseny jogtulajdonosával, a Dornával eddig senki nem tudott öt évnél hosszabb időre szerződést kötni, csak Magyarország, ami nagyfokú bizalmat jelent az ország és a beruházók iránt is. A verseny rendezésének ilyen hosszú távú lehetősége mind turisztikai, mind nemzetgazdasági szempontból nagy jelentőségű - tette hozzá.

Suchman Tamás a térség szocialista országgyűlési képviselője arról számolt be, hogy a napokban meghozott kormánydöntés értelmében a Balatonring építőjének maximum 15,3 milliárd forintnyi hitelfelvételéhez nyolcvan százalékban vállal üzleti alapú garanciát az állam. Suchman Tamás hangsúlyozta, a projektet kiemelten kezeli az állam, ami első körben gyorsított, de szigorú hatósági eljárást jelentett. Magánberuházásról van ugyan szó, de az állami szerepvállalás miatt a nyilvánosság rendszeres tájékoztatásával, és továbbra is szigorú ellenőrzések mellett kell, hogy folytatódjon. A politikus kitért arra is, hogy a beruházó teljesítette eddigi vállalásait, és az építkezés mintegy 25-30 százalékát már saját erőből teljesítette.
   
Először 2007 nyarán vetődött fel annak a lehetősége, hogy Magyarországra hozzák az egyre népszerűbb, és egyre nagyobb tömegeket mozgató gyorsasági motoros világverseny-sorozatot. A Sedesa és Grupo Milton vezette spanyol konzorcium vállalta, hogy a Somogy megyei Sávolyon megépíti a versenypályát, amelynek egy évvel ezelőtt, 2008 november 6-án rakták le az alapkövét. Az eredeti tervek szerint rohamtempóban folyt volna az építkezés, és 2009 őszén már megrendezték volna az első versenyt, de a válság többször átírta a forgatókönyvet. A beruházó jelentős hitelt igényelt a Magyar Fejlesztési Banktól a 80-90 millió eurósra tervezett pálya megépítéséhez, azonban a hitelbírálat elhúzódott. Azért, hogy a Balatonring elkészülhessen az immár 2010 őszére tervezett világbajnoki futamig, a beruházó konzorcium október elején saját kockázatra megkezdte az építkezést a rendelkezésre álló 25-30 százalékos önerőből. A hitelezési eljárás utolsó szakaszához  volt szükség a kormánygaranciára.
   
A projekt két pártfogójának sajtótájékoztatóját terepbejárás követte, amelynek során a sajtó képviselőinek bemutatták, hogy a földmunkák nagy része megtörtént, és már kirajzolódott a leendő pálya nyomvonala. A Balatonring átadását követően már az első években 400 ezer látogatóval lehet számolni, amely komoly fellendülést hozhat a Dél-Nyugat balatoni térségnek, kedvezően befolyásolva a sármelléki repülőtér jövőjét is. 

 

párizsi olimpia 2024

Kovács Kokó István: Nem baltával rontok be az irodába

Gazdasági és jogi átvilágítást ígért a Magyar Ökölvívó Szakszövetség újonnan megválasztott elnöke, Kovács Kokó István. Atlanta olimpiai bajnoka a rá váró feladatok mellett beszélt arról, mekkora szerepe lehetett a politikának a megválasztásában, miként alakult a viszonya Erdei Zsolttal, miért indul nála hatalmas mínusszal a szövetségi kapitány, és hogy miért ilyen határozott a véleménye Imane Helif ügyéről. Interjú.

Élet+Stílus hvg.hu 2024. november. 30. 10:00

„Elájult, és akkor jött rá, hogy valami nem stimmel” – Kösz, jól: kiégés és stressz a magyar munkahelyeken

<strong>Milyen személyiségjegyek jellemzik a munkamániásokat, és mi lehet az oka, hogy Magyarországon a civil szférában dolgozik a legtöbb munkafüggő</strong>? Mennyire az egyén, és mennyire a munkáltató felelőssége, ha a munkamánia eluralkodik, és függőséggé, kiégéssé válik? <strong>Mi a közös Karácsony Gergelyben és Donald Trumpban?</strong> A Kösz, jól vendége volt Kun Bernadette pszichológus és Merész István, az Allianz-Trade vezetője.