2013. június. 27. 15:36 MTI Utolsó frissítés: 2013. június. 27. 16:34 Shake

Bebizonyították, amit csak sejtettünk a nőkről és férfiakról

A nők az ismerős férfiakhoz, a férfiak az ismeretlen nőkhöz vonzódnak jobban – erre jutottak skót kutatók.

A stirlingi és a glasgow-i egyetem tudósai tucatnyi férfi arcáról készült fotót mutattak nőknek, és nőkről készülteket férfiaknak. Az eredmény szerint minél többször bukkant fel ugyanaz a férfi a nők fényképpaklijában, annál erősebben vonzódtak hozzá, míg a férfiak kevésbé találták vonzónak ugyanazt a nőt, amikor másodszorra látták fotóját. 

A kutatók a genetikával magyarázzák a jelenséget, egy férfi reprodukciós sikere érdekében ugyanis ösztönösen vonzóbbnak találja az ismeretlen nőket. A Daily Telegraph című lap felidézett a hírrel kapcsolatban egy anekdotát, mely szerint a 30. amerikai elnök, Calvin Coolidge nejével ellátogatott egy farmra, ahol elmagyarázták a feleségének, hogy elég egy kakas sok tyúkhoz, mert az előbbi naponta többször is képes párosodni.

"Mondják meg ezt Coolidge úrnak is" – így a feleség. Erre az elnök megkérdezte, hogy ugyanazzal a tyúkkal párosodik-e a naponta többször is a kakas, mire a gazda nemmel felet. "Megmondaná ezt Coolidge-nénak?" – így az elnök.

Címkék
hvg360 Tiszóczi Roland 2024. december. 03. 20:00

„Kib*szott okos vagyok!” – így döntötték be Jeffrey Skilling könyvelési trükkjei a világ egyik legnagyobb cégbirodalmát

Az 1985-ben alakult Enron tizenöt év alatt Amerika ötödik legnagyobb vállalatává nőtt százmilliárd dollár feletti forgalommal, a „nyereségességének pedig nincsenek határai, csak ha te állítod fel azokat” – vélték a vezetők. A hihetetlen eredmények kulcsfigurája Jeffrey Skilling – a vállalat egykori tanácsadójából lett vezérigazgató –, aki kreatív pénzügyi ötleteivel a világ egyik legnagyobb vállalati sikerét, majd végül csődjét hozta össze. Nagy csalások című sorozatunk legújabb cikke.