MÁV: nem lehet az interneten jegyet vásárolni
A vasúttársaság azt közölte pénteken, hogy továbbra sem üzemelnek az interneten keresztül megvásárolt jegyeket kiadó...
A vasúttársaság azt közölte pénteken, hogy továbbra sem üzemelnek az interneten keresztül megvásárolt jegyeket kiadó automaták az ország egész területén. Közleményükben jelzik: az informatikai rendszereket gyártó cég szakemberei folyamatosan dolgoznak a hiba elhárításán, hogy lehetőleg minél előbb az utasok rendelkezésére álljon a teljes e-ticket rendszer.
Az internetes jegyvásárlási rendszer leállása miatt a hétvégi utazásokhoz nem lehet megváltani az interneten a menetjegyeket, így várhatóan hosszabb lesz a pénztárak előtti sorban állási idő Budapesten a Keleti, a Déli és a Nyugati pályaudvarokon, valamint Kelenföldön is - húzta alá a cég azzal, hogy a MÁV-START Zrt. ezért ezeken a pályaudvarokon több jegypénztárt nyitott ki és mozgó jegyárusok fogadják az utasokat a sorban állási idő csökkentése érdekében.
A vasúttársaság azt javasolja az utasoknak, hogy a menetjegyváltáshoz vegyék igénybe a budapesti menetjegyirodát (V. ker. József Attila u. 16), amely a mai pénteken este hat óráig tart nyitva, illetve a többi, pénztárral rendelkező budapesti vasútállomást is, amelyek listája a MÁV-START Zrt. honlapján megtalálható.
A MÁV korábban már közölte: azok az utasok, akik az interneten keresztül megváltották a belföldi menetjegyüket, de még nem nyomtatták ki a jegykiadó automatából, a menetjegy nélkül is felszállhatnak a vonatra. Az igazolás miatt szükség van arra, hogy az érintett utasok megadják a jegyvizsgálónak az e-mail címüket és a vásárlás időpontját, aki az alapján egy úgynevezett utasleadási lapot tölt ki.
Az így megadott, a későbbi beazonosításhoz szükséges dokumentumok átadását követően a vonat fedélzetén ezeknek az utasoknak már nem kell menetjegyet váltaniuk. Az utasleadási lapot az utasnak el kell juttatnia a MÁV-START Zrt. ügyfélszolgálatára e-mailben, faxon (06 1 511 2093), levélben (MÁV-START Zrt. ügyfélszolgálat, 1426 Budapest, Pf.: 56.) vagy személyesen. A MÁV felhívja arra is a figyelmet, hogy a társvasutak érintettsége miatt az ebben az időszakban interneten vásárolt nemzetközi jeggyel utazni szándékozók - ha még nem vették át a menetjegyüket - csak új menetjegy váltásával kezdhetik meg nemzetközi utazásukat, amit bármely nemzetközi pénztárban megválthatnak.
A regisztrált e-mail cím, a vásárlás időpontja megjelölésével, és az eredeti jegy benyújtásával az Ügyfélszolgálaton keresztül lehet igényelni az újonnan, pénztárnál váltott nemzetközi menetjegy kezelési költség visszatérítését. A MÁV Informatika Zrt. magyarázata szerint az e-Ticket rendszer leállását az azt kiszolgáló tárolórendszer meghibásodása okozta, amely kezeli egy, illetve kettő lemez meghibásodását a tartalék lemezek bevonásával. Szerdán - viszonylag egymáshoz közeli időben - három lemez hibásodott meg, így a RAID-technológia nem tudta pótolni a kiesett lemezeket és az e-Ticket-et kiszolgáló lemeztömb leállt.
A közlemény szerint a hiba észlelését követő bejelentés után a szállító cég azonnal megkezdte a helyszínen a munkát, azonban a meghibásodott diszkek cseréje sem vezetett eredményre, mert szoftverhiba miatt nem lehetett üzembe helyezni az új lemezeket. A karbantartó cég felvette amerikai partnerével a kapcsolatot a szoftverhiba elhárítása érdekében; a MÁV Informatika Zrt. felkérte a gyártó hazai képviseletét, hogy vizsgálja ki és oldja meg a hardver- és szoftverhibáját. Jelenleg a gyártó németországi központjában elemzik, és keresik a hiba megoldását. Amíg a hardver- és a szoftverhibát nem tudják kijavítani, és az új lemezek nem állnak rendelkezésre, nem lehet visszaállítani az e-Ticket szolgáltatást, illetve nem lehet felelősen megbecsülni újraindulásának idejét - jegyzi meg közleményében a MÁV.