Shake life-style.hu 2011. július. 21. 19:13

Combtetkó, nyilvános krémezés és fanszőrzet - extrém nyári reklámok

Idehaza Gizi néniről szól a nyár, mert elintézte, lőttek a magas áraknak.

Idehaza Gizi néniről szól a nyár, mert elintézte, lőttek a magas áraknak. Mindez nagyjából a kilencvenes évek elejét idéző grafikai megvalósítással. Nem kell szakembernek lenni ahhoz, hogy tudjuk, Magyarországon nem divat a kreatív reklám. Ezt lehet magyarázni a kicsi és rossz piaccal, vagy az új dolgok befogadására teljesen képtelen közönséggel, ettől még a helyzet az, hogy az árcetlivel kiplakátolt nyers hús, és az ingerküszöböt meg sem közelítő üzenetek merítik ki hazánkban a köztéri hirdetések fogalmát. Más országokban azért próbálkoznak a kreatívok, persze ez nem jelenti feltétlenül azt, hogy jobbat is alkotnának - de legalább elérik a céljukat. Az ember megáll, meghökken, esetleg fel is háborodik, vagy röhög egy kellemeset. Eredetileg ez is lenne a cél - a termék bemutatásán túlmenően persze.

Hogy lehet a köztéri hirdetést mégis kicsit eredetibb módon elképzelni? Elsőként ott van például az ausztráliai SunSmart kampánya, akik saját naptejüket szeretnék népszerűsíteni - lehetőleg közvetlenül elérve a potenciális fogyasztót. Természetesen nem lehet mindenkinek személyesen bemutatni a terméket, de azt lehet hagyni, hogy az emberek saját maguk próbálják ki azt. Így a Cooch Creative által átalakított city light poszterekhez egy beépített termékminta adagoló is kapcsolódik a buszmegállókban, így a tömegközlekedő nép (akik nagyrészt a nyári melegben, a napon állva várakoznak járatukra) első kézből tesztelheti az adott terméket. Ötletes, nem?

www.creativecriminals.com

Ennél már csak az az okosabb, ha maga az utca népe lesz a hirdetési felület. A DDB Group reklámügynökség azt találta ki az új-zélandi Superette divatcégnek, hogy hirdetésüket a padok ülőfelületére helyezzék el - fém domborműként. Így a nyári melegben sok comb veszi fel az adott mintát, jelen esetben a vállalat rövidnadrágjainak reklámját. Ideális esetben egy szép pár női láb a legjobb hirdetési felület lehet, de akár egy fehér, szőrős férficomb is célba érhet - az ötlet mindenképpen eredeti.

fashionablygeek.com

A német BBDO reklámcég kicsit agresszívabb módon igyekszik felkelteni a figyelmet a Gillette Venus és a borotválás fontosságára. Míg J-Lo a vállalat hivatalon reklámarcaként a bennünk rejlő szépség istennőjét élteti, addig a BBDO olyan törölközőket szórt szét Németországban, amelyen egy női vagy férfi test sziluettje látható, a "szőrös" helyeken pedig lyuk van. Így a fűre terítve a törölközőt szépen kirajzolódik az elhanyagolt szőrzet rémisztő képe - a maga természetes szépségében. Nem túl elegáns, de azért hatásos.

hurricanevanessa.com
Élet+Stílus Pálúr Krisztina 2025. január. 16. 18:16

Egy milliárdos emberkísérlete a Netflixen: a techvállalkozó, aki vagyonokat költ arra, hogy újra 18 éves legyen

Bryan Johnson két évvel ezelőtt robbant be a köztudatba azzal, hogy vállalta, időt és pénzt nem sajnálva, saját magán kísérletezve próbálja kideríteni, képes-e visszafiatalodni. Nem ő az egyetlen, aki techvállalkozóként megszállottja az örök életnek vagy fiatalságnak, és csak idő kérdése volt, mikor forgatnak róla is dokumentumfilmet.