Erre a hétvégére kikerül a raktárból a legendák által övezett Maybach Zeppelin, az autótörténelem egyik exkluzív...
Erre a hétvégére kikerül a raktárból a legendák által övezett Maybach Zeppelin, az autótörténelem egyik exkluzív darabja. A DS8 Zeppelin volt a cég korabeli történetének legnagyobb autója, csaknem 3,8 méteres tengelytávval, alumínium-ötvözetből készült V12-es motorblokkal. Gyártásakor a Mercedes-Benz 770K után ez volt a második legdrágább német autó. A Maybachról az egyik restaurátort, Zsák Árpádot kérdezhetik az érdeklődők - tájékoztatta Domonkos Csaba, a múzeum sajtóreferense az MTI-t. A múzeum előtti parkolóban oldtimer autó- és motorritkaságokat tekinthetnek meg az érdeklődők.
A referens közlése szerint Üveges Péter, a Solo-Duo elnevezésű hibridautó tervezője mutatja be a különleges járművet. A forradalmian új konstrukció titka abban rejlik, hogy mindössze 270 kiló és a végletekig leegyszerűsített formája alig kelt légellenállást. A háromszemélyes autó meghajtásáról négy, a kerékagyakba épített elektromos motor gondoskodik, amelyek lítium-ion akkumulátorokból nyerik az energiát. Az akkukat a tetőbe épített napkollektorok, egy apró benzinmotor és az utasok pedálozása tölti, így minél sportosabb útitársakat ültet maga mellé a középen ülő sofőr, annál kevesebbet kell tankolnia. A tervezők ígérete szerint két Solót igen könnyedén össze lehet majd építeni, és az így kapott Duo nevű alkalmatosság már öt utas plusz a sofőr szállítására lesz alkalmas.
A Közlekedési Múzeumba látogatók megismerkedhetnek a Moveóval, az elektromos, összehajtható robogóval. A Solo-Duo fejlesztőjének első, sorozatgyártásra kész terméke a környezet- és felhasználóbarát összehajtható robogó.
A programban arról is szó lesz, hogy hol fogunk tankolni, ha a benzinüzemű autók helyét elektromos meghajtású járművek veszik át. Az ELMŰ bemutatja az elektromos benzinkutat és a hozzá tartozó autó is látható lesz.
Hídvégi János muzeológus mutatja be a világ első "automobiljának", Cugnot gőzkocsijának működő modelljét, amelyet maga készített el. Az eredeti, hatalmas méretű gőzüzemű jármű 1770-ben épült, a pénteken bemutatandó kis modell sűrített levegővel működik, de műszakilag megegyezik az eredetivel.
A múzeumok éjszakáján Szabó László muzeológus Hidak a Dunán, hidak a Tiszán címmel tart előadást, a játékos kedvűek a szakemberrel elkészíthetik a Lánchíd kandeláberét papírból.
A Közlekedési Múzeumban a gyerekeket is izgalmas autós programokkal várják a népszerű Verdák című filmhez kapcsolódva. Az estét nosztalgia utcabál zárja a Boleró együttessel a Közlekedési Múzeum melletti parkolóban.