Az FAA igazgatója, Randy Babbit és Palul Rinaldi, a légiirányítók országos érdekvédelmi szervezetének elnöke azután...
Az FAA igazgatója, Randy Babbit és Palul Rinaldi, a légiirányítók országos érdekvédelmi szervezetének elnöke azután állapodott meg a helyszíni szemlék és szakmai konzultációk sorozatában, hogy az idén immár hetedszer fordult elő, hogy egy légiirányító elaludt az éjszakai műszakban.
Az első ellenőrzést az atlantai radarközpontban már meg is tartották. "Ebben a szakmában ez tűrhetetlen, ennek véget kell vetni" - jelentette ki a munkahelyi elalvásokra utalva Babbit. - "Itt egy hiba is sok."
Az FAA igazgatója szerint az Egyesült Államoké a világ legbiztonságosabb légi irányítási rendszere, ám az elmúlt hónapok incidensei árnyékot vetettek rá.
"A helyzet nagyon aggasztó, de javítani fogunk rajta" - jelentette ki hétfőn Ray La Hood amerikai közlekedési miniszter. A tárcavezető a hét végén intézkedések sorát jelentette be, amelyek segítségével szeretnék elejét venni, hogy a repülőgépek mozgását irányító szakemberek ismét elaludjanak szolgálat közben.
Így, a szakemberek beosztásai között az eddigi 8 óra helyett legalább 9 óra pihenőidőnek kell eltelnie. Az irányítók egymás között is csak a minimum 9 órai szünet figyelembevételével cserélhetik el a szolgálatot, és szabadnap után senki sem vállalhat egy előre be nem ütemezett éjszakai szolgálatot. A miniszter szerint azt is biztosítani kell, hogy a vezetők ezentúl az éjszakai és a hajnali órákban is elérhetők legyenek.
Az ismétlődő elalvások miatt a múlt héten lemondott Hank Krakowski, az FAA légi irányításért felelős igazgatója. Helyét David Grizzle, az FAA vezető jogtanácsosa vette át. A hét elalvásos incidens közül csak egy bizonyult szándékosnak.