Bécsben átlagosan 34 eurót, átszámítva picivel több, mint kilencezer forintot költenek idén a Valentin-napi ajándékokra. Ez a város gazdaságának kereken 22 millió eurót hoz a konyhára.
Az első számú ajándék továbbra is a virágcsokor, utána következik a csokoládé és egyéb édes örömforrások. Egyre népszerűbbek a vacsorameghívások, a parfümök és az ajándékutalványok is. Bécsben a gazdasági kamara mérte fel a február 14-ei szokásokat: a megkérdezetttek 72 százaléka tartja fontosnak, hogy Valentin-nap alkalmából megajándékozza szíve választottját.
Míg 2010-ben a férfiak még 37, a nők pedig 29 eurót adtak ki ajándékra, idén az urak átlagosan 34, a hölgyek pedig 32 euróból próbálnak örömöt szerezni partnerüknek. Érdekes adat, hogy a gyengébbik nem képviselői párjukon kívül gyermekeikre (22%), barátaikra (18%) és szüleikre (16%) is gondolnak ezen a napon.
A virágüzletek a szerelem-ünnepén is megtelnek: hétből tíz ember első útja a virágboltba vezet az osztrák fővárosban, ahol a a vörös rózsákkal teli váza fogy ki leghamarabb. De a margaréta, a tulipán és a mimóza is kelendő, a lényeg, hogy piros legyen.
A válaszadók 29 százaléka inkább csokoládét vagy más édességet ajándékoz kedvesének. Egyre népszerűbbek a meghívások is: a Valentin-nap rajongóinak 12 százaléka részesíti az ajándékozásnak élményalapú formáját előnyben. Tavaly ez az arány csak 7 százalék volt. Minden tizedik válaszadó parfümöt választ, és egyre többen akarnak biztosra menni és vásárolnak ajándékutalványt. A bécsiek 6 százaléka hajlandó mélyebben a zsebébe nyúlni, hogy szerelmét hőn áhított ékszerrel lepje meg Szent Bálint napján.