A minimalizmus számos művészeti ágban megjelenik, de a reklámszakmában különös jelentősége van. A legjobb szűkszavú hirdetések sokatmondóak és egyben szellemesek.
Leonardo da Vinci ötszáz évvel ezelőtt azt mondta: "Az egyszerűség a kifinomultság csúcsa." Moliére később úgy fogalmazott: "Az egyszerűség a legjobb sorvezető". "A kevesebb több" mottóját azóta is sokan hangoztatják, legyen szó ruháról, épületről, enteriőrről vagy egyéb szűkre szabott művészi megnyilvánulásról. A reklámszakma pedig - ahol az alapvető feladat a termék vagy szolgáltatás eladása - olyan kreatív agyakat foglalkoztat, akik néha megismételhetetlen alkotásokat hoznak létre a civilizációs jelrendszerrel variálva. A tökéletes hirdetés ismérveivel bírnak azok a minimalista reklámok, melyek a nézők asszociációs és logikai képességeire hatnak, sőt, még meg is nevettetnek. A boredpanda.com összegyűjtötte a legjobbakat.
A Playboy 31. születésnapja alkalmából a brazil Neogama ügynökség készítette ezt a plakátot 2006-ban. A minimalizmus térhódításával, úgy tűnik, a szőrpamacsnak is karcsúsodnia kellett.
A Durexnek két zseniálisan szűkszavú hirdetés is készült. Az egyik a mérettel hódít, a másik többletjelentésével: a felelőtlen szex egyik lehetséges következményével ijesztget.
A következő optikahirdetésből megtudjuk, hogy a szemüveg nem csupán öltöztet, de új személyiséggel is felruház.
Az alábbi kalaphirdető fején találta a szöget. "A kalap teszi" - szól a szlogen.
A Saatchi&Saatchi argentín fiókjának kreatívjai egy gyerekkórház népszerűsítését kapták feladatul. Az ötletes reklámban színekkel érzékeltetik, hogy mit szeretne a szülő, és mit csinál helyette a gyerek.
Ez a házasságterápia-hirdetés egy szójátékra kéri fel a nézőket. Ha a Me (azaz én) szónak kivágjuk, majd megfordítjuk az első betűjét, kijön a megoldás minden párkapcsolati problémánkra: We (azaz mi).
A Music Television kérésére készült az alábbi kép: gyásztávirat Michael Jackson emlékére.
A legnépszerűbb közösségi oldal minden reklámozó álma. A Facebook népszerűségét azonban arra is fel lehet használni, hogy vitassák a behálózó jelenséget. Egy betű betoldásával pedig a kreatívok megfogalmazták mindezt: faceabook, azaz vegyél elő egy könyvet, ahelyett, hogy állandóan a neten lógsz!