Makettekkel emlékeztek az 50 éves csuklós buszra
A Csuklósítás '50 című kiállításon autóbuszmodellekkel, makettekkel, rajzokkal és fényképekkel emlékezik meg az ötven éve készült első magyar csuklós buszról.
Az első magyar csuklós busz 1960-ban készült két jármű, egy IK 60 és egy Tr 5 típusú autóbusz összeépítésével Rózsa László, Lassú Gábor és Színi Béla mérnökök tervei alapján. Domonkos Csaba, az intézmény szóvivője az MTI-nek elmondta, a tervezők a rajzasztalok skicceit szénnel a Fővárosi Autóbusz Üzem (FAÜ) falára rajzolták - az ezekről készült fotókat is bemutatják a február 16-ig látható kiállításon.
A látogatók mobiltelefonjukra letöltve azokat az eredeti felvételeket is meghallgathatják, amelyeken az egykori "mérnök-triumvirátus" emlékezik vissza a hazai csuklós busz születésére.
Az 1950-es éveket megelőzően csupán Németországban kísérleteztek a konstrukcióval, amelynek célja a járatok rendkívüli zsúfoltságának csökkentése volt. Európában másodikként Magyarországon fejlesztették ki ezt az új közlekedési eszközt.
Az első budapesti csuklós busz, amely akár kétszáz utas szállítására is alkalmas volt, 1960. november 4-én állt forgalomba a mára már megszűnt 1-es viszonylaton.