A magyarul Reklámőrültek címmel vetített, erősen retro hangulatú tévésorozat a számos filmes díj után újabb elismerésben részesült, a Mattel Barbie babákon örökítette meg a főszereplőket. Ám a hitelesség sehol, így a rajongók egy emberként hördültek fel.
Amikor a Mad Men (Reklámőrültek) című amerikai sorozat kitalálói elkezdtek házalni ötletükkel, amely egy hatvanas évekbeli reklámügynökség dolgozóinak életét mutatná be, valószínűleg nem gondolták, hogy ennyire sikeresek lesznek. A harmadik évadjában járó produkció, amióta csak elindult, gyakorlatilag az összes díjat begyűjtötte, amit csak lehetett, minden évben elnyerte például a Golden Globe legjobb drámai tévésorozatának járó kis szobrot, de a szereplők sem panaszkodhatnak. A korábban nagyrészt ismeretlen színészek mindannyian sztárrá váltak, rajongók milliói imádják őket, a média is keresi kegyeiket.
A sok évtizeddel ezelőtti viszonyokat bemutató sorozat nemcsak a filmes szakmára volt hatással, a divattervezők figyelmét is felhívta az akkori stílusra, a karakterek által viselt ruhák másolatai, verziói egymás után jelentek meg a kollekciókban – szerencsére a fűzőviselést senki nem akarta újra a nőkre erőltetni. A telt idomairól híres Christina Hendricks pedig, aki azóta egy fotósorozaton közelebbi bepillantást is engedett bájaira, ideállá vált a női test változatosságának elfogadásáért harcoló szervezetek és média számára.
A Reklámőrültek szereplői most újabb szintre léptek, miután a Mattel egyedi tervezésű Barbie babákon örökítette meg őket. A babák tulajdonképpen nem játékok a gyártó szerint, nem is gyerekeknek, inkább a rajongóknak és gyűjtőknek szánják őket, és a reakciók alapján az igény valós. A filmszakma és a sorozat kedvelői azonban első örömük után azonnal csalódottságuknak adtak hangot, mivel a babák szerintük nélkülöznek minden hitelességet. Don Draper és társai ugyanis folyamatosan koktéloznak, dohányoznak és szexelnek, aminek nyoma sincs a babákon. “Ha tényleg olyan lenne, mint az igazi, akkor az egyik kezükben egy cigi füstölögne, a másikban egy pohár pia figyelne, Draper zsebéből pedig egy női bugyi lógna ki” - fogalmazott az egyik blog. Ahogy Joan Holloway kerekded idomai is elvesztek a gyártás során, és eredeti méretének körülbelül egyharmadára csökkentett, átlagos Barbie lett belőle, csak a vörös haj és a kosztüm maradt.
A Guardian egyik kritikusának azonban nemcsak a babák megjelenésével, de a puszta létükkel is komoly problémája van. Viv Groskop szerint az ilyen jellegű üzleties kiárusítás elárulja a sorozat értékeit, és igen veszélyes irányba viszi az eddig kifinomultságáról és intelligenciájáról híres produkciót, ezért reményének adott hangot, hogy ebből nem lesz rendszer.