2010. március. 03. 21:12 hvg.hu Utolsó frissítés: 2010. március. 03. 21:04 Shake

Kié a legszebb fenék? - kérdezi Dov Charney

Egy amerikai ruhagyártó felhívást tett közzé, hogy megtalálja, kinek van a legjobb feneke széles e vidéken. Jelentkezőkben nincs hiány, az üzlet pedig virágzik.

Bizonyos cégek gyakorlatilag a pofátlanságukból élnek meg, abból, hogy folyamatosan a jó és rossz ízlést egymástól elválasztó, egyébként nem is vékony vonalon egyensúlyoznak. Sorolhatnánk a példákat a botránymarketinget folytató vállalatokról, de ha valahol tanítják ezt a szakmát, és bizonyára van olyan iskola, ahol leborulnak a skandalumgyártók előtt, akkor Dov Charney, az American Apparel nevű ruházati cég főnöke a követendő példák egyike.

Miközben Charney számos kritikusa szerint pedofil szexmániás, aki nem tiszteli a nőket, sikerült a semmiből egy elképesztően erős márkát létrehoznia. Többek szerint gyakorlatilag zseni, ami minden furcsaságát megmagyarázza. Mert miközben az American Apparel hirdetései valóban meglehetősen taszítóak az esetek többségében, termékei pedig jó minőségűek ugyan, de egyébként a "semmi különös nagyon sok pénzért" kategória, a márka él és virul. Charney a gyártás során forradalminak mondható eljárásokat vezetett be, amelyekkel a munkások elégedettségét és hatékonyságát javítja, szinte már szocialistának tűnő elképzeléseket, amelyeket a tulajdonos színtiszta befektetésnek nevez, mondván, ha a munkások boldogok, jobban dolgoznak.

Egyrészről ott van tehát egy ember, aki számos díjat megkapott egyéni és vállalati teljesítményéért, a munkásai jótevője, másrészről viszont számos szexuális zaklatási pert indítottak ellene és a hirdetései sokszor undorítóak. Nem tudnánk határozott véleményt formálni, mondhatni, ambivalensek az érzelmeink, ahogy Charney legújabb akciójával, a fenékszépségversennyel kapcsolatban is.

A cikk folytatását és a fotót ide kattintva érheti el.

Kult Sztupa Melitta Boglárka 2025. január. 08. 19:48

„Varázslatos, de nehéz is látni, hogy valaki, akit már ennyire szeretsz, rohan be sírva az erdőbe, te meg ott vagy kamerával a kezedben”

Felépülő függőkről szól Miklós Ádám negyedik, egész estés dokumentumfilmje, a Varsói Nemzetközi Filmfesztiválon a zsűri különdíját elnyerő Mélypont érzés. A filmben megismerhetjük Borókát, a nehéz családi háttérrel rendelkező gimnazista lányt és Szilvesztert, a fiatal, szexualitásával küzdő férfit, akik a budapesti Megálló Csoport Alapítvány foglalkozásain vesznek részt. A Megálló reintegrációs közösségi házában olyan innovatív módszereket alkalmaznak terápiás céllal, mint amilyen például a sziklamászás. Erről is kérdeztük a film alkotóját, de szóba kerültek még a dokumentumfilmezés etikai dilemmái, a filmesek felelőssége, a függőség társadalmi megbélyegzettsége, valamint a mentális egészségünkkel való törődés jelentősége.