2007. december. 23. 12:24 Utolsó frissítés: 2007. december. 26. 10:46 Shake

A szex-szenteste kitűnő üzletnek bizonyul Japánban

A légyottokra specializálódott, bordélyszerű Love Hotel szállodalánc megjelent a tőzsdén és európai befektetők bevonását tervezi. Vannak érdeklődők, hiszen a vállalkozás aranybánya. Az időzítés pedig soha jobb nem lehetett volna, hiszen a karácsony csúcs szezon ezekben a hotelekben. Japán ugyanis nem keresztény ország, így a karácsonyt a társadalom sok-sok szexszel ünnepeli.

A Love Hotel japán találmány, amely rövid távra szolgáltat szobákat olyan pároknak, akik szeretnének egy pár órára elvonulni szexuális együttlét céljából. Itt nem lekoszlott motelekről van szó, az épületek igen impozánsak, óriási neon cégérekkel. Többjüknek olyan sokatmondó fantázia neve van, mint a Répa Hotel, Vetőmag Hotel, vagy a Légy Szabad Hotel. A tarifák a „pihenő” kategóriától - ami 1-3 órát jelent - a teljes éjszakai tartózkodásig terjednek. A napközbeni, csúcsidőn kívüli kedvezmények pedig rendkívül népszerűek a fiatalok körében, akik rászorulnak erre a lehetőségre, mert legtöbbször a szüleikkel laknak egy lakásban. Emellett persze a prostituáltak is rendszeresen használják a létesítményeket.

Ezeknek a hoteleknek a karácsony a legforgalmasabb időszaka, mert Japán - mint nem-keresztény ország - elég sajátságos módon hódolt be a karácsonynak. A dekorációk és az ajándékok mellett a japánoknak a karácsony Valentin-nap szerű romantikus estét jelent.. A fiatal szerelmesek erre tartogatják első légyottjukat, a lányok a szüzességüket, és az öregebbek is szívesen vonulnak el egy pár óra intim együttlétre. A luxusszállodák szobáit már hónapokkal karácsony este előtt lefoglalják, de a tarifáik nem az átlagos keresetűeknek valók, ezért van, hogy a Love Hotelek a népszerűbb helyek a lakosság körében.

Ezekben a hotelekben nem kell végigcsinálni a kínos regisztrációt a recepción. Az egész nagyjából úgy történik, mint amikor parkolóházakban parkolunk. A hallban csak a kiválasztott szoba gombját kell megnyomni, és a kulcskártya máris a kezünkben van. Az ajtó kinyitásakor az óra indul, távozáskor pedig a kulcskártyát a gépbe helyezve, az megmondja, mennyivel tartozunk az ott töltött órákért.

A szobáknak bámulatba ejtő a dekorációja. Az ágyak vibrálhatnak, szívalakúak, vagy éppen az 50-es évek Cadillacjéhez hasonlíthatnak. A megvilágítás gerjesztő, intim fények villóznak, vagy a plafon olyan, mintha a csillagos ég alatt hevernénk, esetleg épp az óceán terülne le a fejünk fölött.

Felszerelés, árak és a maffia (Oldaltörés)

Néhány szobában felszerelés a bőr alsónemű, a bilincs és az egyéb bizarr szexeszközök, és persze elmaradhatatlan a karaoke felszerelés is. Mindegy, milyen legyen valakinek az ízlése, biztosan van hozzáillő szoba valamelyik szerelmi szállodában. Az egyetlen hátrány, hogy a legoptimálisabb kihasználás miatt foglalás nincs, és a teljes éjszakai tarifa csak 10 óra után lép életbe. Ami azt jelenti, hogy szenteste több órás, kevésbé romantikus sorban állás vár a szerelmes párokra.

Japánban 25 000 ilyen hotel működik és a népszerűségük óriási. A Japan Leisure Hotels cég, amelyik öt ilyen bordélyház-szerű szerelmi fészket tudhat magáénak az anyaországban, több tízszeresére akarja növelni a cég vagyonát öt év alatt. Az öt jelenlegi hotel 195 szobával működik, amit 3 500-ra szeretnének növelni.

Az európai befektetők általában távolt tartják magukat az ilyen üzletektől, mert ez vonzza a maffiát, a prostitúciót és a bűnözést. De Stephen Mansifeld, a Japan Leisure Hotels igazgatója kitart az álláspontja mellett, hogy a Love Hotels igen civilizált hálózat és nem csak az éjszakából élőket vonzza. 
„Az embereknek sietős az életstílusa manapság és nem akarnak olyan kötöttségeket, mint ami az átlagos hotelekben adódik, hogy 12 vagy a 15 óra után foglalható el a szoba, és azt másnap délre el kell hagyni.” - indokolja Mansfield a Love Hotelek népszerűségét a Reutersnek.

Ez az üzleti szféra viszonylag védett a gazdasági hatásoktól, és a megtérülés gyors és garantált, ami elgondolkodtatta a befektetők egy részét. Ha pedig létrejön az üzlet és nyereséges, csak idő kérdése, mikor nyílik majd meg az első ilyen hotel Európában is. Mert nem kétséges, olyan multikulturális nagyvárosokban mint London, vagy Amszterdam, még karácsonykor is lenne bőven, aki a pulykamell helyett inkább kedvese melleivel töltené az ünnepeket. 

Krisztina O'Brien