2007. május. 31. 00:36 Utolsó frissítés: 2007. május. 31. 00:52 Shake

A Karib-tenger kalózai gagyi, de bármit el lehet vele adni

Hiába fanyalognak a kritikusok, a kalózos sorozattal tele vannak a reklámok.

A Karib-tenger kalózai harmadik részének múlt heti bemutatója után a forgalmazó büszkén jelentette be, hogy a film megdöntött minden rekordot. Az egekben a nézőszám és ezzel párhuzamosan természetesen a bevétel is, de végül is ez volt a cél. A kalózos sorozat minden eddigi filmnél inkább üzleti vállalkozás, sőt, a Newsweek kritikusa szerint a pénzen kívül más értelme nincs is.

A Guardian brit napilap újságírója szerint már az is csoda, hogy három részt kihoztak belőle, az (eddig) utolsó folytatás gigantikus, 170 perces hossza pedig különösen nagy teljesítmény, tekintve, hogy a Karib-tenger kalózainak története egy disneylandi ötperces hajókázásban is tökéletesen elmondható.

A USA Today tabloid lap szerint a stúdió óriási hibát követett el, amikor a Johnny Depp által játszott Jack Sparrow-t csak a film felében szerepeltette, hiszen az ellentmondásos kalózvezér nélkül a történet mit sem ér. Sparrow személye valóban a sorozat szimbólumává vált és Johnny Depp számára a harmadik részért kapott 20 millió dolláros gázsi mellett egy Oscar-díj jelölést is hozott.

A kalózos téma a filmnek köszönhetően elképesztően népszerű lett, készült tánc-show, paródia, színházi előadás, történelmi tévésorozat a tengeri rablókról. A film és a szereplők természetesen jó néhány reklámban is feltűntek, általában meglehetősen erőltetett módon. Nehéz lenne elképzelni például kalózokat egy terepjáró reklámban, a Volvo marketingesei mégis egy masszív kampányt építettek a témára.



Jack Sparrow, a furcsa kapitány több hirdetésben is megjelent, amelyekben természetesen nem Depp játszotta el, de időnként egészen kiválóan utánozzák. A legtöbb internetes felhasználó szerint ez a telefonreklám a leghitelesebb megjelenítése Jack Sparrownak.


Bár sokan támogatnak egy biztosítási hirdetést is, de hiába a remek színészi játék, ha a film minősége mindenképpen elárulja, hogy csak másolatról van szó.



Végül pedig egy Mediamarkt reklám, amelyben aztán egészen biztosan senki nem keverheti össze a szereplőket az eredetivel, már csak azért sem, mert látványosan németül beszélnek, viszont egészen vicces a maga bumfordi módján.





Kádár Mónika
hvg360 Tiszai Balázs 2025. január. 06. 09:30

MVM-terjeszkedés Romániában: a helyiek szerint Orbán most tolja be az országba Putyin trójai falovát

A magyar állami energiacég kivásárolja a német E.On-t Románia második legnagyobb gázcégéből. A helyi félelmek szerint, ha az üzlet lezárul, az MVM orosz gázzal fogja ellátni az ország háztartásainak csaknem felét, és ezzel nagyban erősödik Moszkva befolyása Bukarestben. A tranzakció 2025 első felében zárulhat, de még elkaszálhatják. Ennek az esélyét erősítheti az a sürgősségi rendelet, mellyel a román kormány megakadályozhatja a stratégiai fontosságú vállalatok “ellenséges” átvételét.