A BA és a Credit Expo Kft.
A BA és a Credit Expo Kft. részletes szolgáltatási szerződésben rögzítette az új minibusz szolgáltatás keretrendszerét, amely több minőségjavító fejlesztéseket tartalmaz. Közöttük a flotta fejlesztését 30 új, tizennégy üléses, légkondicionált busz üzembe állításával.
Az új tulajdonos utasbarát jegyértékesítést is vállalt interneten, telefonon és személyesen, 2008 februárjától úgy, hogy az utasok a világ bármely pontjáról megvásárolhatják jegyüket. A flotta irányítását és tervezést GPS segítségével oldják meg.
Az átalakítások várhatóan február végén fejeződnek be, tavasztól az utasok egy teljesen megújult szolgáltatást élvezhetnek majd - fűzi hozzá a BA.
A közlemény szerint a BA azért döntött az üzletág kiszervezése mellett, mert kizárólag a repülőtér üzemeltetéshez kapcsolódó alapfeladatokat kívánja ellátni. A minibusz szolgáltatás pedig nem tartozik szorosan egy reptér üzemeltető feladatai közé.
A minibusz üzletágban valamivel több, mint kétszázan dolgoznak. Rájuk az értékesítést követően is vonatkozik a Budapest Airport hatályos Kollektív Szerződése - erősítette meg a BA.
A szerződést a munkavállalók képviselőivel tartott konzultációkat követően írta alá a cég, akik támogatták a tranzakciót.
Szollár Domokos, a BA kommunikációs vezetője az MTI-nek a vételárat nem mondta el, annyit közölt, hogy a Credit Expo, a ferihegyi taxi-szolgáltatóhoz hasonlóan utasonként szolgáltatási díjat fizet a BA-nak. Hozzátette: a szolgáltatás értékesítésére korábban kiírt és a tavaly december 5.-én eredménytelennek minősített tender nyertese is a Credit Expo lett volna, a pályázatot azért nyilvánították eredménytelennek, mert megváltoztak a kiírásban szereplő elképzelések, amelyeket a szakszervezetek és az üzemi tanács sem támogatott.
(MTI)