London, Delhi és Stockholm mellett a budapesti kisföldalatti is bekerült a Telegraph, a világ legjobb metróit listázó összeállításába.
Különösen a budapesti kisföldalatti megállóinak autentikus csempe és mozaik díszétéseit dicséri a Telegraph a világ legjobb metróvonalait bemutató összeállításában.
Az 1896-os megnyitásával Európa egyik első földalatti vasútvonalaként számon tartott kisföldalatti, bár a lap szerint tűzvédelmileg nem a legtökéletesebb, még mindig a kontinens egyik legbájosabb, mélyben zakatoló tömegközlekedési eszköze.
A stockholmi metró valósággal úszik a művészetben, leghíresebb, barlangszerű megállója, a Solna pedig külön turistalátványosságnak számít.
Az indiai Delhi közlekedése enyhénszólva kaotikus, ám a föld alatt mégis egy pedánsan rendben-és tisztán tartott, a város népességére optimalizált metróhálózat cáfol rá az Indiával kapcsolatos sztereotípiákra.
Szentpétervár földalatti vasútvonalai a moszkvai metróéhoz hasonló, régi idők pompájával támadó, grandiózus megállóiról híresült el, melyek mennyezetén megszokott látványnak számítanak az antik csillárok.
A londoni metró Európa legjelentősebb, egyben legfuturisztikusabb elemekkel rendelkező földalatti közlekedési hálózata, melynek bejárása túlmutat az egynapos kirándulás időkeretein.