Plázs hvg.hu 2013. július. 22. 20:01

Román reklám: Bukarest nem Budapest – fotó, videó

Bucharest not Budapest, azaz Bukarest nem Budapest címmel indított kampányt a román ROM csokoládémárka – közölte a Kreatív Online.

Ma indult a ROM csokoládémárka Bukarest nem Budapest című kampánya – írta a Kreatív Online Nir Refuah-t, a hirdetést készítő McCann Erickson román irodájának kreatívigazgatóját idézve.

bucharestnotbudapest.com

Már a kampány online oldala is élesedett, itt többek között a két főváros nevének összekeveréséről szóló történeteket osztottak meg a készítők. De többféle háttérkép is letölthető, egyikükön például az olvasható, hogy "Ez a számítógép jelenleg Bukarestben van (nem Budapesten)". Egy másik arra figyelmeztet, hogy a román fővárosba utazók véletlenül se Budapestre váltsanak jegyet.

A honlapról egy olyan kiegészítő program is letölthető, amely a Chrome és a Firefox böngészőben a Bukarest szó minden egyes internetes megjelenésekor a román főváros neve mellé automatikusan hozzáteszi, hogy "nem Budapest".

bucharestnotbudapest.com
bucharestnotbudapest.com

A kampány videójából kiderül, hogy a korábbi, patrióta hangvételű kampányok folytatásaként a csokimárka azt akarja kommunikálni, elég abból, hogy Bukarestet összekeverik Budapesttel. A felvételen a Bukarestet Budapesttel összekeverőket "Wrongaria", azaz szabad fordításban "Tévedésország" állampolgárainak nevezik. Felidézik, hogy több együttes és még Michael Jackson is összekeverte a két főváros nevét.

bucharestnotbudapest.com

A videó – akárcsak a honlap – feldolgozza azt a tavaly történt esetet is, hogy az Athletic Bilbao több száz szurkolója tévedésből Budapestre foglalt jegyet az Atletico Madrid elleni Európa Liga bukaresti döntőjére. Érdekesség, hogy a kampány plakátjának van magyar nyelvű verziója is – tette hozzá a Kreatív Online.

Tavaly májusban egyébként a hvg.hu kérdésére a Budapest Airport szóvivője a Bilbao szurkolóinak állítólagos tévedéséről annyit közölt, hogy nem tudtak arról, hogy egy egész Jumbóra való utas tévedésből érkezett volna a magyar fővárosba. Hardy Mihály akkor azt mondta, a történet legalábbis életszerűtlennek tűnt, hiszen a feltételezett szállodai foglaláskor is el kellett volna nézniük a szurkolóknak a célállomást.