Így utaznak a magyar üzletemberek
Bécsbe, Londonba és Frankfurtba járnak leggyakrabban a magyar üzleti utazók, többnyire repülővel mennek és jellemzően több éjszakát is eltöltenek külföldön - derül ki a Business Traveller Hungary és a Lufthansa közös kutatásából.
A légitársasági szolgáltatások közül az üzleti utazók számára a legfontosabb a feladott poggyász, a szállodák esetében pedig a wifi tűnik nélkülözhetetlennek - ismertetik a félezer válaszadó körében végzett kutatás eredményeit keddi közleményükben.
A válaszadók 36 százaléka évente 3-5 alkalommal indul üzleti célból külföldre, és ugyanekkora azok aránya is, akik évente 1-2 alkalommal utaznak. Havonta többször a válaszadók egyötöde, havi rendszerességgel 9 százaléka indul útnak. Legtöbben uniós tagállamokba járnak (57 százalék), a környező, nem uniós országokba 18, Észak-Amerikába és Ázsiába 8-8, a Közel-Keletre 5 százalék utazik.
Az amerikai kontinensen New York a legtöbbet látogatott célpont, a Közel-Keleten Dubaj és Doha, Ázsiában pedig Peking, Szingapúr és Tokió a legnépszerűbb. A válaszadók kétharmada több éjszakát is eltölt külföldön, 28 százalékuk egy éjszakára marad, mindössze 5 százalék jön haza még aznap.
Többségben vannak a repülővel utazók (53 százalék), gépkocsival 34, vonattal 10, busszal 3 százalékuk indul útnak és döntően középkategóriás, 3-4 csillagos szállodában szállnak meg, a luxuskategóriát 13 százalék, az alacsony árfekvésű szállókat 10 százalék választja.
Európán belüli utazáshoz a válaszadók 59 százaléka turistaosztályt választ, 13 százalék premium economyt, businessen 7 százalék utazik, fapadoson pedig 21 százalék. Európán kívül 51 százalék a turista és 22 százalék a premium economy aránya, de a válaszadók 23 százaléka már businessen utazik, 3 százalék pedig first classon.
A felmérésből az is kiderül, hogy a Malév hiányát nagyon megérzik: a válaszadók fele úgy véli, a nemzeti légitársaság kiesése óta az utazás drágább lett, és nehezebben érik el úti céljukat, 26 százalék ugyan érzi a változást, de kompromisszumos megoldásokkal eljut a kiválasztott desztinációba, míg 24 százalék nem lát különbséget.
A felmérésben részt vett vállalatok 34 százaléka évi ötmillió forint feletti összeget költ céges utakra, 28 százalék egymillió alatti büdzsével rendelkezik, 22 százalék 1-3 millió, 12 százalék évi 3-5 millió közötti keretből gazdálkodik.