Dagi-díj: minden plusz kilóért meg fog fizetni
Egy norvég piackutató szerint a légitársaságoknak be kellene vezetni a testsúly-arányos repülőjegy árpolitikát.
Egy norvég üzleti lapban publikált cikk szerint a légitársaságoknak testsúly szerint kellene jegyeket árusítaniuk. Bharat P Bhatta szerző, szakértő az árpolitikában három lehetséges árstratégiát javasol.
Az első szerint a testsúly kilogrammjai arányába kerül a repülőjegy. Egy másik megoldás a három sávos változat, ahol a soványak az átlagosnál alacsonyabb, a súlyosak magasabb árat fizetnének. A harmadik szerint kizárólag egy adott súlyhatár felett fizettetnének plusz összeget.
Bhatta szerint a testsúlyt önállóan vallanák be az utasok és a repülőtereken szúrópróba szerűen mérnék meg őket.
A túlsúly főleg az Egyesült Államokban és az Egyesült Királyságban probléma. Már régóta bevezették azt, hogy a testesebb utasok, amennyiben több ülést használnak, arányosan váltanak jegyet, de a megnövekedett terhelésből származó magasabb üzemanyag fogyasztásért még nem számoltak fel különdíjat a légitársaságok.
Ian Yeoman szerkesztő, aki Bhatta tanulmányát publikálta kihangsúlyozta, hogy a megnövekedett üzemanyagfogyasztás megnövekedett károsanyag kibocsátásssal is jár, vagyis a légitársaságok nem csupán önző, anyagi okokból fogadhatják meg a szerző tanácsát.