A turisták örülnek, a thai kormány kiakadt. Nem az első eset, amikor letagadnák a dél-kelet-ázsiai ország szexiparát.
Tizenkét étvágygerjesztő szupermodellt választott a thai Nok Air légitársaság, hogy 2013-as naptárán a rikító sárgára festett repülőgépek előtt alulöltözve pózoljanak, számol be a Telegraph. A Ryanairhez hasonlóan a Nok egy fapados járat, amely – szintén az ír légitársaságra emlékeztetően – gyakran felkavarja a kedélyeket.
Ez alkalommal a thai L. Simon László is úgy érezte, hogy meg szeretne szólalni. A kulturális államtitkár Prisana Pongtatpitakkul szerint a kampányból „hiányzik a társadalmi és kulturális felelősség”. A légitársaság ügyvezető igazgatója, Patee Sarasin szerint azonban „nem léptek át semmilyen határt”, tekintve, hogy ennél sokkal kihívóbb látvánnyal találkozhatunk naponta.
A minisztérium nem az első alkalommal kel ki a pikáns kampányok ellen. 2011-ben Sonthaya Kunploem kultuszminiszter a Saturday Night Live NBC amerikai csatornán sugárzott tévéshow szerkesztőivel akasztotta össze bajszát. A népszerű vidám műsor a RosettaStone nyelviskola hirdetését parodizálta úgy, hogy készített egy fiktív hirdetést thai nyelvtanuláshoz.
A reklámfilmben szexéhes férfiak az internet előtt ülnek és olyan kifejezéseket gyakorol, mint „vedd le a ruhádat”, és „ez az összeg elég az egész éjszakára”. Az egyértelmű utalás a thai szexiparra azonban nem tetszett a kormánynak, és megpróbálta blokkolni a videót.