2012. július. 28. 14:56 MTI Utolsó frissítés: 2012. július. 28. 14:28 Plázs

Életmentő lenne a a hizlaló élelmiszerek magasabb adója

Az agyvérzés és a szívroham okozta halálesetek számát felére lehetne csökkenteni azzal, ha megemelnék a hizlaló élelmiszerek adóját, betiltanák azok reklámozását, a gyümölcsökre és a zöldségekre kivetett adók pedig csökkennének - állítják szívbetegségek megelőzésével foglalkozó európai szakértők.

A szív-és érrendszeri betegségek megelőzésével és rehabilitációjával foglalkozó európai szövetség (EACPR) szakértői meg vannak győződve arról, hogy az egészséges életmódra való áttérés tekintetében a meggyőzésnél hatékonyabbak a kormányzati intézkedések. Ezért azt szorgalmazzák, hogy a kormányok vessenek ki magasabb adókat a magas só-, cukor- vagy zsírtartalmú élelmiszerekre, kevesebb adót a gyümölcsökre és a zöldségekre, továbbá csökkentsék a feldolgozott élelmiszerek megengedett só- és zsírtartalmát.  

Javasolták azt is, hogy a dohánytermékekre vonatkozó szigorú szabályokhoz hasonlókat vezessenek be az alkoholtartalmú termékek forgalmazásában is.  Fontosnak tartják emellett, hogy a közlekedés egészségesebb formáit, mint a gyaloglást vagy a kerékpározást ösztönözzék úgy, hogy megteremtik ezek feltételeit az utakon, az iskolákban és a munkahelyeken. 

A European Journal of Preventive Cardiology című szaklapban megjelent írásuk szerint a felsorolt intézkedések nyomán a felére csökkennének a halálos kimenetelű szív- és érrendszeri megbetegedések. Nagy-Britanniában ez alapján évente mintegy 100 ezerrel csökkenhetne a halálozások száma - fűzte hozzá a The Daily Telegraph brit napilap

Sport hvg.hu 2025. március. 14. 20:00

Az év sztorijával, visszavágóval és egy igazi csúcsigazolással indul a Forma–1

Évek óta az egyik legkiszámíthatatlanabb, legszorosabb Forma–1-es világbajnoki versenynek ígérkezik az idei, pedig már a tavalyira sem lehetett panaszunk. A tesztek alapján nemcsak a mezőny élén lesz nagy tülekedés, hanem a középcsapatok között is. A várható izgalmakhoz pedig csak hozzátesz, hogy egyfajta őrségváltásnak is tanúi lehetünk: idén hat újonc debütál, és a mezőny csaknem fele, kilenc pilóta 25 év alatti. És akkor még nem is beszéltünk arról, hogy Lewis Hamilton beül egy Ferrariba.