2012. június. 27. 20:53 MTI Utolsó frissítés: 2012. június. 28. 08:25 Plázs

Alkohol van a Pepsiben és a Coca-Colában is

Több kólaital, többek között a piacvezető Coca-Cola és a Pepsi üdítői is tartalmaznak nagyon kis mennyiségben alkoholt.

Az eredményre az INC francia nemzeti fogyasztóvédelmi intézet átfogó, 19 különböző italt vizsgáló tesztje jutott. A 19-ből tíz üdítő tartalmazott alkoholt, még ha csak nagyon kis mennyiségben is. Egy liter kólában átlagban tíz milligramm alkohol van - közölte az INC szerdán Párizsban. A vizsgálatra a 60 millions de consommateurs című lap kérte fel az intézetet.

Amennyiben alkohol nyomai találhatók az italokban, az az előállítás során keletkezhetett - mondta Michel Pepin, a Coca-Cola France gazdasági vezetője. Az viszont, hogy milyen összetevőkből készül a kóla, nem nyilvános, az amerikai konszern ugyanis titkolja a receptet.

Németországban korábban is ismert volt, hogy az üdítőitalok kis mennyiségben tartalmazhatnak alkoholt, ezért a gyümölcslevekre és üdítőitalokra vonatkozó 2011-es rendelet két gramm per literben állapítja meg a maximális mennyiséget. Az alkohol különböző aromák használatával vagy más összetevők erjedésével kerülhet bele az italba, de külön összetevőként hozzáadva nem.

Az Európai Unióban alkoholtartalmúnak akkor minősíthető egy ital, ha több mint 1,2 térfogatszázalék alkoholt tartalmaz. A kólaitalok 0,001 százalékukkal jóval ezen érték alatt vannak. A kólák alkoholtartalmát illetően már régóta szárnyra keltek a pletykák az interneten, elsősorban muszlimok körében, akik számára tiltott az alkoholfogyasztás.

hvg360 Tiszai Balázs 2024. december. 18. 17:45

Úgy felforgatta a dubaji csoki a pisztáciapiacot, hogy a törököknek már a baklavára se telik

A trendi csoki egyik összetevője a pisztáciakrém, a TikTokról indult mánia pedig akkora keresletet korbácsolt neki, hogy az alapjául szolgáló magvak – amúgy épp csökkenőben lévő – ára meredeken nőni kezdett, nem kis részben a török piacon hirtelen megjelent spekulánsoknak köszönhetően. A pisztáciafarmerek örülnek, a török fogyasztók meg csak a fogukat szívják az új lendületet kapó élelmiszer-infláció miatt.