Plázs MTI 2012. június. 07. 08:49

Apple-bolttól féltenek egy 1936-os neonreklámot

Egyik jelképéért, egy 75 éve látható fényreklámért aggódik Madrid.

A spanyol főváros központjában lévő Puerta del Sol téren álló egyik épület tetejét díszítő, sherryt reklámozó tábla örökre eltűnhet. Gonzales Byass, a sherryt előállító vállalkozás vezetője szerint az egyes szám alatt álló ház tulajdonosai nem akarják már, hogy az épület tetejét díszítse a reklám. 

Flickr / Creative Commons / Tomas Fano

A Tio Pepe márka reklámján vörös zakóban, kalapban és gitárral látható egy stilizált sherrys üveg. A neonreklámot egy évvel korábban lebontották, amikor az egykor hotelként működő épületet renoválták. Az elpais.com internetes oldal információi szerint a Tio Pepe előállítói eddig úgy gondolták, a felújítási munkálatok után a reklámtábla visszakerülhet eredeti helyére. A városvezetés szerint az Apple elektrotechnikai konszern készül üzletet kialakítani az épületben. 

A fényreklám 1936-ban készült el. Túlélte a spanyol polgárháború (1936-39) bombázásait, a Puerta del Sol felújítását a 80-as években és a madridi városvezetés rendeletét, amely a fényreklámok nagy részét betiltotta a városban. A túlméretezett sherrys üveg képe számos madridi képeslapon felbukkan.
 

Itthon Lengyel Tibor 2025. január. 08. 15:15

Orbán indiai csodadoktor kalauzánál 2 millió is lehet egy tisztítókúra, mégis milliárdos veszteséget halmozott fel a cége

Az ájurvédikus gyógyító, Krishna Kumar Gattyán Györggyel közös életmódcége masszázst, gyógyteát és tisztítókúrát árul, de kezdettől fogva veszteséges. Kumar saját cége még inkább: milliárdos mínuszt görget maga előtt, igaz, nemrég ezt a lyukat betömte. Gattyán a veszteségek ellenére megtartja a tulajdonrészét, és az is kiderült, miért éppen Kumarral állt össze.