Plázs MTI 2012. június. 07. 08:49

Apple-bolttól féltenek egy 1936-os neonreklámot

Egyik jelképéért, egy 75 éve látható fényreklámért aggódik Madrid.

A spanyol főváros központjában lévő Puerta del Sol téren álló egyik épület tetejét díszítő, sherryt reklámozó tábla örökre eltűnhet. Gonzales Byass, a sherryt előállító vállalkozás vezetője szerint az egyes szám alatt álló ház tulajdonosai nem akarják már, hogy az épület tetejét díszítse a reklám. 

Flickr / Creative Commons / Tomas Fano

A Tio Pepe márka reklámján vörös zakóban, kalapban és gitárral látható egy stilizált sherrys üveg. A neonreklámot egy évvel korábban lebontották, amikor az egykor hotelként működő épületet renoválták. Az elpais.com internetes oldal információi szerint a Tio Pepe előállítói eddig úgy gondolták, a felújítási munkálatok után a reklámtábla visszakerülhet eredeti helyére. A városvezetés szerint az Apple elektrotechnikai konszern készül üzletet kialakítani az épületben. 

A fényreklám 1936-ban készült el. Túlélte a spanyol polgárháború (1936-39) bombázásait, a Puerta del Sol felújítását a 80-as években és a madridi városvezetés rendeletét, amely a fényreklámok nagy részét betiltotta a városban. A túlméretezett sherrys üveg képe számos madridi képeslapon felbukkan.
 

Itthon Iványi Blanka 2024. november. 29. 10:27

A magyarokat még mindig az alacsony fizetések aggasztják, nem az LMBTQ – elkészült Magyarország 2024-es problématérképe

A kormánypárti szavazókat a megélhetési gondok, a Tisza Párt táborát a korrupció aggasztja a legjobban az ország gondjai közül. Az akkumulátor gyárakat már égetőbb problémának látják a magyarok, mint az orosz befolyást vagy az LMBTQ ügyeket. A Policy Solutions felméréséből kiderül, mi aggasztotta leginkább a magyarokat 2024 őszén.