Rendszeres szűréssel megelőzhető a látásromlás és a vakság – erre hívja fel a figyelmet a látás világnapja alkalmából, csütörtökön indított kampányában az egészségügyi államtitkárság.
Szócska Miklós egészségügyi államtitkár az erről szóló budapesti sajtótájékoztatón kiemelte: korábbi kampányaikhoz hasonlóan - ilyen volt a "Megnézheted magad!" vagy a "Rizikófaktor" - a civil szféra, az üzleti élet és közszereplők összefogásával igyekeznek ráirányítani a figyelmet valamilyen fontos népegészségügyi kihívásra.
Most "Lássunk tisztán!" címmel a látás világnapja alkalmából indítottak kampányt – mondta az államtitkár, hozzátéve: következő akciójuk témája a dohányzás lesz.
Kitért arra: a látásromlással kapcsolatos betegségek és a vakság megelőzésének lehetőségei mellett a vakság társadalomra rótt terhére is felhívják a figyelmet. Szócska Miklós elmondta, hogy a 60 év felettiek látásvesztésével járó betegségek terhe csaknem hétmilliárd forintot jelent az állam számára. Ha a megelőzés révén megspórolnák ezt az összeget, azt a dolgozók bérére fordíthatnák vagy az egészségügy más területén válhatna az hasznukra – hangsúlyozta.
Németh János, a Semmelweis Egyetem szemészeti klinikájának igazgatója kiemelte: céljuk, hogy az emberek rendszeresen járjanak szűrővizsgálatokra. Fontos, hogy az emberek már a korai tüneteket is felismerjék és időben forduljanak orvoshoz.
A tárca első népegészségügyi kommunikációs kampánya, az egészségtudatos életmódról szóló "Megnézheted magad!" februárban indult, ennek fő célja az volt, hogy szembesítse az embereket azzal: életmódjuknak következménye van. Ezt követte májusban a "Rizikófaktor", amely elsősorban a fiatalabb, aktív korú lakosság, köztük is kiemelten a nők körében egészségi problémákat okozó három nagy rizikófaktorhoz - stressz, szex, szenvedélybetegségek - kapcsolódott.