2011. július. 15. 13:38 MTI Utolsó frissítés: 2011. július. 15. 13:28 Plázs

Visszafognák az egészségtelen ételek gyerekeknek szóló reklámjait

A legnagyobb amerikai élelmiszergyártó vállalatok bejelentették, hogy önkéntesen visszafogják az egészségtelen termékek gyerekeknek szóló marketingjét, és saját irányelveket fogadnak el a reklámokra, miután elutasították a szövetségi kormány által javasolt iránymutatókat.

Az élelmiszeripari nagyvállalatokat - például General Mills, a ConAgra Foods és a Kellogg cégeket - tömörítő együttműködés csütörtökön tette közzé irányelveit. A vállalatok szerint erőfeszítésük révén alapvetően megváltozik majd, hogy mit reklámoznak, és módosul a hirdetések tartalma is. A jelenleg gyerekeknek forgalmazott termékek közül minden harmadik reklámja zsugorodik majd.

Az új kívánalom - amely akkor engedné meg a cégeknek, hogy gyerekeknek reklámozzanak egy terméket, ha az megfelel bizonyos táplálkozási előírásoknak - ráveheti egyes márkák gyártóit, hogy változtassanak receptjükön, csökkentsék az előállított étel vagy ital nátrium-, zsír-, cukor- és kalóriatartalmát.

Míg korábban az egyes cégek csak saját maguk számára kötelező vállalásokat tettek a gyerekek számára készített egészségesebb termékekkel kapcsolatban, addig a mostani megállapodást követően az új kívánalmakat a részt vevő összes vállalatra kiterjesztik.

hvg360 Tornyos Kata 2025. január. 07. 12:00

Vészesen terjednek a légúti fertőzések, de honnan tudjuk, hogy coviddal, influenzával vagy megfázással van-e dolgunk?

A téli időszak minden évben egyet jelent az influenzaszezonnal, és ez idén sincs másként. Magyarországon fokozódik a járványhelyzet, szinte mindenki talál a környezetében olyan embert, aki lázra vagy köhögésre panaszkodik, de még nem késő beadatni az influenza elleni védőoltást a HVG által megkérdezett szakértők szerint. Mi a különbség tünet és tünet között, és melyik légúti megbetegedés lehet igazán veszélyes? Erről is beszélt Várdi Katalin pulmonológus és Kemenesi Gábor virológus.