Plázs life-style.hu 2011. június. 29. 09:26

Mi lesz a férfiakkal? Tönkremennek vagy megszépülnek?

A hiúság nem csak a nőket képes bekeríteni. Vegyük csak XIII. Lajost vagy VIII.

A hiúság nem csak a nőket képes bekeríteni. Vegyük csak XIII. Lajost vagy VIII. Henriket, akik remek példák arra, a külcsín milyen fontos volt a letűnt korok férfiainak életében. Ha pedig valóban nagyító alá vesszük a történelmet, akkor a jólápoltság tulajdonképpen mindig is a vagyon és a státusz jelképe volt. Éppen ezért elgondolkoztató, mit rombolt le (ha csak részlegesen is) a 80-as években az amerikai macsók megjelenése a filmvásznon. Az izzadt, csupa izom, szexi, ám annál elhanyagoltabb Mel Gibson, Sylvester Stallone és Arnold Schwarzenegger voltak azok, akik a rusztikus külsőt valósággal a férfiak egójába égették (a nők pedig hevesen bólogattak). Ez – no meg a 90es évek homofóbiája, amikor még a férfi testápoló használata is gyanút keltett – pedig egy darabig jó kifogás volt a zsíros hajra és a zuhanyozás elhanyagolására. Azokra a férfiakra, akiknek mindig is fontos volt a külső, jó néhány titkos misszió várt a fürdőszoba zárt ajtaja mögött.

Mocskosan férfias

De megérkezett a XXI. század, nincs többé ápolatlanság, testszag, de nincs arckrém lopkodás és titkos hajfestés sem. A férfiak – köszönhető ez az egyre nyomuló kozmetikai iparnak – ma ugyanúgy szőrtelenítenek, szemöldököt szednek, hajat festenek (sőt beültetnek), botoxoztatnak – mint a nők. A médiában bőven láthatunk cizellált férfi profilokat, szőrtelen, vágódeszka keménységű hasfalakat, gondosan manikűrözött kezeket, és szexire fazonizált szemöldökkel keretezett tekinteteket. Az ápoltság soha nem volt nagyobb divat, pláne, hogy a sportolók és a celebek felkarolták a trendet az extra reklámbevétel miatt. Szinte csak pár éve, hogy David Beckham – a magabiztos, szexualitását ismerő férfiember képében – hidratálni kezdett, hajráfokat hordott, és gyémánt fülbevalóval vadította a szurkolókat. Azóta mindenki reklámoz, és az ipar úgy elszaladt, a férfiak már nem csupán test-ápolnak, de kozmetikai műtétek tucatjait végeztetik magukon.

Dolce&Gabbana

Tom Hanks, Nicholas Cage és John Travolta ébenfekete hajzuhataggal és minimális ránc kollekcióval filmez, a valaha fáradt és enervált kinézetű Hugh Laurie-ből pedig szexi Dr. House lett. Aztán ott van George Clooney és Gerard Butler, akiktől nem állnak messze az ápolatlanság elemei (előbbi rendszeresen jótékonysági túrázik Afrikában, utóbbi rendesen meghízik két forgatás között), mégis, a korral járó toka és megereszkedett arc valahogy hiányzik szívdöglesztő szemráncaik mellől. A legújabb példa pedig az angol Wayne Rooney, aki egy lépéssel még a többieknél is tovább ment, és a plasztikai sebészt nem titokban kereste fel, hanem nyilvánosan. A focista Shrek hajbeültetése során boldogan twitterezett az együttérző férfitársaknak. „Hajbeültetésen voltam, no de miért ne lettem volna, hiszen már 25 évesen megkopaszodtam.” – írja az interneten, őszintesége eredményeként pedig népszerűségi indexe megugrott.
MTI/AP

A Sunday Times angol napilap és Lucy Beresford, ezen a szakterületen mozgó pszichoterapeuta szerint „Rooney hozzáállása hasonló gondokkal küzdő férfiak ezreinek nyújt vigaszt. Ők lesznek azok, akik a nevetségesség és a kínosság érzése nélkül fognak nekirugaszkodni egy ilyen operációnak.” No, de valóban olyan számottevő az érdeklődés, hogy kell a bátorítás? A statisztikák azt mutatják, hogy bizony kell, hiszen egyre több hétköznapi férfi vállalkozik plasztikai műtétre. Az angol adatok szerint a páciensek 10 százaléka férfi, és az arány folyamatosan nő. A férfiak zöme mellének kisebbítését kéri. A 2009-es adatokhoz képest az erre az operációra jelentkezők aránya 28 százalékkal nőtt, a szemhéjkorrekciót 13 százalékkal többen kérték, az arcfelvarrás népszerűsége is a tizedével nagyobb lett. Dr. Frances Prenna Jones plasztikai sebész szerint „a férfiak látják az eredményt a feleségükön, a barátnőjükön és ők is szeretnék kipróbálni. Számukra nem annyira a fiatalos, mint az egészséges kinézet a lényeges, és a jó megjelenés.” Dr. Jones pácienseinek 50 százaléka férfi.

Mindez lehet jó hír, hiszen ha a mai kor férfiai extra ápoltságot várnak el a nőktől, akkor ez fordítva is igaz lehet. Viszont ha az évek során a kozmetikai cégek a férfiakat ugyanúgy megingatják a magukba vetett hitükben, mint a nőket, akkor bizony cowboyok helyett néhány nemzedéknyi önbizalom-hiányos, pátyolgatni való erősebbik nem várja majd a lányainkat. Megérdemeljük?

Emporio Armani

 

hvg360 Serdült Viktória 2024. november. 28. 10:09

Felesleges kényeskedni a függetlenség miatt – a bírókat képviselő OBT elnöke a kormány alkujáról

Két lehetőség volt: vagy nincs pénz, vagy pedig van, de akkor alá kell írni a papírt – így magyarázta a HVG információi szerint egy belső értekezleten Szabó Péter, az Országos Bírói Tanács elnöke, miért ment bele a kormány diktálta megállapodásba. Beszédének több forrásból hozzánk eljutott átirata szerint azt mondta, felesleges kényeskedni a bírói függetlenség miatt.