A teljesítménykényszer ott lappang az ágyban, a tükörben, az autóban és a munkahelyen, miközben azt kell elhitetni...
A teljesítménykényszer ott lappang az ágyban, a tükörben, az autóban és a munkahelyen, miközben azt kell elhitetni mindenkivel – partnerrel, gyerekkel, haverokkal –, hogy minden a legnagyobb rendben. Ezek után nem csoda, hogy a felszínen harcedzett, de belül bizonytalansággal küzdő férfiak korábban halnak, mint a nők. Sőt, mindössze 57 százalékuk éri meg a 65 éves kort, de a hetvenet a legtöbben nem is ünnepelhetik - számolt be a Férfikonferencia egyik előadója, Steigerwald Krisztán.
Bár a magyar férfiak akár 30-40 százalékkal többet kapnak ugyanazért a munkáért, mint nőtársaik, e fizetésnek egy komoly hányadát nem ők költik el, hanem feleségük, élettársuk, barátnőjük. A fogyasztói társadalom hím tagjai csupán az elektronikai cikkek, a motorikus berendezések és a tévéműsor tekintetében vannak döntéshozó helyzetben a háztartásban.
A konferencián Törőcsik Mária, a Pécsi Tudományegyetem Közigazgatási Karának egyetemi tanára is felszólalt, négy meghatározó férfitrendet emelt ki a jól kereső férfi társadalomból. Ezek között található az überszexuális, a retroszexuális, kreatív avantgarde-ok, valamint az úgynevezett LOHAS (az angol lifestyle of health and sustainabilty rövidítése, magyarul az egészséges és fenntartható életmód) csoport tagjai.
Ha kíváncsi ezekre, és a modern férfi társadalmi szerepének változásaira, illetve az ehhez kapcsolódó marketinges eszközök új irányaira, akkor a hvg.hu cikkében mindent megtalál, kattintson!