2011. április. 05. 12:57 Medipress Utolsó frissítés: 2011. április. 05. 13:00 Plázs

Be akarják tiltani a Snoop Dogg által reklámozott új energiaitalt

Snoop Dogg egy olyan új, magas koffeintartalmú alkoholos ital reklámkampányában vesz részt, amelyet már piacra kerülése előtt be akartak tiltani.

Az új alkoholos energiaitalt a tervek szerint április 5-én dobják piacra. A promóciós videóban Snoop Dogg lengén öltözött lányokkal reklámozza az italt. A majdnem hét deciliteres kiszerelésű italban 12 százalék alkohol van, szőlő, málna-dinnye, eper limonádé és áfonya-gránátalma ízekben lesz kapható. Szakértők szerint az ital veszélyt jelenthet a fiatalokra, akik üdítőként fogyaszthatják. A New York-i képviselőtestület egyik tagja, Robert Jackson azt szeretné elérni, hogy a termék forgalmazását ne engedélyezzék a városban.

Tavaly októberben a Four Loko nevű ital miatt tört ki hasonló botrány, amikor Washington államban kilenc egyetemistát kellett alkoholmérgezéssel kórházba szállítani az ital fogyasztása miatt. Egy hónappal később az élelmiszer és gyógyszerengedélyezési hivatal (FDA) veszélyesnek minősítette a koffeintartalmú alkoholos italokat. Ennek hatására New Yorkban és más államokban is betiltották a szóban forgó energiaital forgalmazását. A gyártó erre úgy reagált, hogy piacra dobta az ital koffeinmentes változatát.

De szakértők úgy vélekednek, hogy a most megjelenő Blast egyértelműen a Four Loko utóda. A színes, csillogó dobozok felkelthetik a fiatalok érdeklődését, és mivel látják, hogy az üdítők között árusítják, mértéktelenül fogyaszthatják.