Plázs travelline.hu 2011. március. 29. 11:03

Minden mérföld kettőt ér nyáron a Lufthansánál

A fő téma természetesen a légitársaság zászlóshajójának számító A380-as flotta nyári menetrendje volt.

A fő téma természetesen a légitársaság zászlóshajójának számító A380-as flotta nyári menetrendje volt. E szerint a Lufthansa lesz az első légitársaság, aki A380-as gépeket üzemeltet majd San Franciscoba a már üzemelő Tokió, Peking, Johannesburg, és New York mellet.

Ennek kapcsán rögtön szó esett a luxus csúcsának számító First Class szolgáltatásokról, hiszen az új repülőgépek berendezése messze felülmúlja a lassan szolgálati idejük végére érő B747-400-asok első osztályát. Éppen ezért azokon a régebbi repülőkön, melyek a tervek szerint még jó pár évig a flottában maradnak, újrabútorozzák a luxus-kabinokat. Miután az összes gép nem állhat egyszerre a földön ezért ez az átalakítás akár 5 évig is eltarthat.

A hosszútávú járatok fejelesztéséhez tartozik még a fedélzeti Internet szolgáltatás bevezetése egyes járatokon, melyet speciális műholdas kapcsolattal tesznek lehetővé sajnos igen borsos 20EUR/nap áron.

Lufthansa

Az európai járatok sem maradnak ki a sorból, hiszen ahogy arról már beszámoltunk tavaly decemberben a légitársaság elkezdte rövidtávú flottája teljes belső átalakítását, mellyel nem csak a gépek befogadó képességét tudják növelni, hanem károsanyag-kibocsátásukat is csökkenteni.

Természetesen az új menetrend számairól is esett bőven szó, ami szerint a Lufthansa 17 németországi repülőtérről heti 6652 járatot indít a világ 84 különböző országába, és összesen 110 európai desztinációt kötnek össze Németországgal.

Ami viszont igazi érdekesség és az iparágban egyedinek számít, hogy a Lufthansa – és partnerei – most új akciót indított törzsutasainak: minden Miles&More tag regisztrálhatja kedvenc, vagy legtöbbet repült útvonalát (az akció ideje alatt összesen egyet), s ezen repülve az economy osztály jegyek után dupla, a business osztályúak után pedig tripla mérföldet írnak jóvá számlájukon. A rendszeres utazók számára ez jó hír lehet, hiszen sokkal gyorsabban gyűjthetik mérföldjeiket, de a légitársaság azt is várja az akciótól, hogy a húszmilliós Miles&More taglétszámot tovább tudja bővíteni.
Ezek után kíváncsian várjuk, hogy a többi nagy légitársaság hogyan készül a közelgő nyári szezonra!