Plázs life-style.hu 2010. november. 02. 19:25

FREY WILLE: művészetileg is maradandót alkotni (x)

Kérjük, hunyja le egy pillanatra a szemét, és képzelje maga elé az átlagos FREY WILLE-ékszerviselőt. Kit lát?

Kérjük, hunyja le egy pillanatra a szemét, és képzelje maga elé az átlagos FREY WILLE-ékszerviselőt. Kit lát? Másképpen megfogalmazva: ki a célcsoportjuk?
- Egy magasan képzett nőt látok magam előtt, aki szereti hangsúlyozni a személyiségét, és ezzel kicsit meg is különbözteti magát másoktól. Elvégre az ékszereink teljesen mások, mint a többi gyártó, készítő termékei. A fő különbség – a technológia mellett – az ékszerekben megbúvó művészi érték. A technológia pedig azért fontos, mert így tökéletesen visszaadható a színek ragyogása. Ez pedig mindenképpen versenyelőnyt jelent.

Miért nem használják fel a tűzzománc technológiát kevésbé művészi alkotások népszerűsítésére? Nem akarunk nagyon profánok lenni, de a tervezés nyűgeinek megspórolásával nyilván többet lehetne kaszálni…
- Nem olyan olcsó maga a technológia sem, így érdekünkben áll művészileg is maradandót alkotni. Talán furcsán hangzik, de nem érné meg nekünk sem csúcstechnológiával „gagyit” előállítani.

Meglehetősen egyediek és jól felismerhetőek az ékszereik. Ön szerint kik a fő versenytársaik?
- Abban a szerencsés helyzetben vagyunk, hogy nincs igazi konkurenciánk. Igaz, amiatt, hogy egyre több helyen megvásárolhatóak a termékeink, megnőtt rájuk az igény, így egyre többen próbálnak utánozni minket, mi több, úgy tudjuk, már hamisítják is az ékszereinket. Ez kicsit azért hízelgő is… A cég felépítése egyébként nehézzé teszi a másolók, hamisítók munkáját. Abban a 35 országban, ahol jelen vagyunk, csak néhány exkluzív üzlet árusítja a termékeinket, Magyarországon is mindössze három helyen lehet megvásárolni a FREY WILLE-ékszereket.

FREY WILLE

Tudom, furcsa a kérdés, de gondolt már arra, mi lett volna, ha nem alapítja meg a FREY WILLEt?
- Nehéz kérdés, és nem hiszem, hogy tudok rá jó választ adni. Bármit is csinálok az életben, azt teljes erőbedobással és lelkesedéssel művelem. Pályám kezdetén okleveles könyvvizsgálóként és adótanácsadóként dolgoztam, s kifejezetten érdekesnek és izgalmasnak találtam a szakmámat. Ezt a tudásomat azóta is kamatoztatom, hiszen életbe vágóan fontos az üzleti világban, hogy az ember képes legyen tájékozódni a gazdasági ügyekben.

Amikor először találkozott Michaela Frey tűzzománc technológiájával, sokat kellett győzködnie magát arról, hogy belevágjon, vagy rögtön tudta, hogy valami különlegesre talált?
- Már kezdetektől fogva tetszett, hogy valami teljesen újat lehet ezzel a technológiával létrehozni. Volt benne valami olyan különleges kihívás, ami hiányzott a korábbi foglalkozásomból. A legvonzóbb talán mégis az volt, hogy megláttam benne a nagy lehetőséget: az egész világon el lehet terjeszteni ezt az újdonságot, amire minden bizonnyal lesz majd igény.

Hány kollekcióval lát előre? Vagyis, mennyi van most közel készen, legalább a tervezőasztalon?
- Ez nem rajtam múlik, hanem a művészeinken, akik folyamatosan alkotnak, kísérleteznek. Én csak legfeljebb javaslatokat adhatok, a művészeti, kreatív divíziót ugyanis a feleségem vezeti.

Ez azt jelenti, hogy önnek tulajdonosként nincs is beleszólása?!
- Nagyjából tucatnyi művész alkotja azt a teamet, amelyik ötletel, de a végső fázisban már én is részt veszek, hogy marketingszempontból értékeljem az új dizájnt.

Muszáj, hogy tulajdonosként ugyanolyan szenvedéllyel viseltessen minden kollekciója iránt, vagy lehetnek kedvencei?
- Természetesen lehetnek kedvenceim, de ugyanolyan hittel, elkötelezettséggel kell mindegyik termékünk mögé állnom. Mielőtt kikerülnének a piacra, minden egyes kollekciónkat leteszteljük, de ha már kikerültek, akkor teljes szívvel támogatjuk mindegyik szettet.

FREY WILLE

Előfordult már olyan, hogy valamelyik kollekcióval kapcsolatban voltak kétségei, de a kollégái nyomásának engedve áldását adta rá?
- Persze, hogy volt ilyen, sőt, ennek az ellentétére is volt már példa! Komoly fenntartásaim voltak például a Nixe, a Vízi kígyók kollekciónkkal kapcsolatban, ami teljesen rácáfolt a félelmeimre, és üzletileg is kimondottan sikeresnek bizonyult – a finom színek és a bonyolult dizájn ellenére.

Itt ül ön mellett a felesége, de kérem, egy pillanatra felejtse el ennek a tényét. Amikor meglát egy csinos nőt, másképp néz rá, ha közelebbről megvizsgálva, kiderül, hogy FREY WILLE-ékszereket visel?
- Természetesen, hiszen már abban a pillanatban belopja magát a szívembe… Persze, szigorúan lélektani szempontból is érdekes, hogy vajon miért döntött úgy a hölgy, hogy a mi ékszereinket viseli. Választásával elárul valamit a személyiségéből, és bizony szívesen megbeszélném vele, miért azt a színt és dizájnt választotta. Azért ne feledkezzünk meg a férfiakról sem, elvégre az esetek mintegy 40 százalékában a férfi lepi meg a kedvesét egy csinos nyaklánccal vagy karkötővel.

Persze, de ön nyilván elfogult kissé. Ön szerint az átlag férfi is másként tekint egy olyan nőre, aki FREY WILLE-s ékszereket csatol magára?
- Szerintem igen. Sőt, az ilyen férfi kimondottan szerencsés, mert máris van egy közös téma, amiről beszélhetnek… Általánosságban az ékszereinket viselő hölgyek hajlamosak választásukkal megmutatni valamit a személyiségükből, s így talán érdekesebbek, figyelemfelkeltőbbek is.

Mit gondol, mit rejt a jövő a cég számára? Milyen céljai vannak még?
- A legfontosabb mindig is a tervezés, a kreatív munka, ezt sosem fogjuk feladni. Ezt követi a folyamatos koncentrálás a marketingre és a terjeszkedés. Európát és a Közel-Keletet már nagyjából lefedtük, de még nagy potenciált érzünk Kínában, Észak- és Dél-Amerikában, s szeretnénk több figyelmet fordítani a nemrégiben Sydney-ben megnyitott üzletünkre is. Mindazonáltal nem fogunk kompromisszumot kötni és átállni a tömegtermelésre, továbbra is exkluzívak szeretnénk maradni.

FREY WILLE