Bár már kiskorában is világhírnévről álmodozott, a Spice Girls indulásakor senki sem gondolta volna, hogy a többnyire...
Bár már kiskorában is világhírnévről álmodozott, a Spice Girls indulásakor senki sem gondolta volna, hogy a többnyire háttérbe szorított, inkább csak szempilláit rebegtető, mint énektehetségével brillírozó Victoria Adams lesz majd az, aki valóságos birodalmat kovácsol saját magából. Posh Spice a visszafogottan szexi, kissé gőgös úrilányt adta a csapatban, aki igazán nem zavart sok vizet, különösen a két legnagyobb szájú tag, Geri Halliwell és Melanie Brown mellett.
Miután kifulladt a girl power, egy időre Victoria karrierje is zsákutcába került. Saját számai eltűntek a süllyesztőben, végül nem erőltette a szólókarriert. Viszont nem az a típus, aki hagyja, hogy elfeledkezzenek róla. Ekkor már David Beckham felesége volt, úgyhogy ráfeküdt a jól csengő családnév brandingjére. Ez a húzás lett minden későbbi sikerének alapja. Persze, külön is ismertek voltak már, de együtt végképp ütőképes sztárpáros született. Így aztán nem is estek ki soha a reflektorfényből, ráadásul bármibe kezdenek, sikeressé válik, legyen az parfüm vagy farmer, könyv vagy valóságshow, a milliós reklámszerződésekről nem is beszélve.
Ennyi bőven elég lett volna a kényelmes élethez, de Posh ezt még mindig kevésnek találta. Elkezdett inkább dolgozni saját magán, végül is a Spice Girls idején is az öltözködés ment neki legjobban. (Mi még emlékszünk arra, amikor az együttes trash-filmjében, a Spice Worldben is főleg a kis fekete Gucci ruhájával volt elfoglalva.) Ráadásul nemcsak magát, hanem Beckset is remekül fazonírozta: egy ideig az volt a kedvenc sportjuk, hogy összeöltöztek, sőt eleinte a frizurájuk is hasonló volt.
Victoria indította el a hajhosszabbítási őrületet, de azt is a fél világ utánozta, amikor rövid, aszimmetrikus bob fazonra váltott. Ő tette újra híressé a Hermés Kelly-baget, persze ezt is úgy, hogy szinte minden nap más színben viselte az egyenként több ezer dolláros táskákat. Gyakran jobban érdekelte a fotósokat, mit visel ő a divatbemutatók első sorában ülve, mint a kifutón szereplő ruhák. Bár a legtöbb női magazin elismerte, hogy Mrs. Beckham óriási jelentőségű stílusikon, a divat magasabb köreiben sokáig ha nem is nézték le, de nem vették igazán komolyan. Egy ruhaőrült celeb bohóckodjon csak a paparazzinak!
Hiszen a magát szörnyen elitnek tartó divatvilág nem szívesen fogad be olyanokat, akik annyi találgatás céltáblái voltak az évek során, mint Beckhamné. Állandó kérdés, hogy mit és hányszor plasztikáztatott magán, gúnyolódtak azzal, hogy egy érzéketlen, anorexiás robotnak néz ki, de sokan azt is kétségbe vonták, hogy természetes úton nyerte vissza alakját a szülések után. Ezzel együtt persze az anyai képességeit is megkérdőjelezték, mondván, fontosabb neki a hiúsága, mint a gyerekei. Bármi is az aktuális pletyka oka, Victoria legtöbbször makacs hallgatásba burkolózik. Így volt ez akkor is, amikor férje egykori asszisztense, Rebecca Loos előállt az állítólagos viszony sztorijával. De a módszer működik, hiszen a hírnevükön olyan túl nagy folt nem esett.
Igaz, hogy Victoria Beckham nem beszél fölöslegesen, de azt többször is bizonyította, nincs híján sem humornak, sem öniróniának. Például Marc Jacobs egyik reklámkampányában egy hatalmas bevásárlótáskából tekintgetett kifelé a védjegyévé vált morózus arccal, míg egy másik képen csak a lábai lógtak ki a szatyorból. Az olyan húzásokat pedig, amikor méregdrága ruhákból öltözik katonatisztnek egy reptérre, tudva, hogy ezzel milyen vihart kavar, csak gegként lehet értelmezni.
A világ leghíresebb focistafelesége a szakma távolságtartása ellenére is fejébe vette, hogy valódi divattervezővé válik. Ejtette a nevével fémjelzett szupergiccses strasszos farmerokat, és két éve igazán komolyan munkához látott. Első bemutatója rögtön a New York-i divathéten volt, és ugyan a kritikusok elismerték, hogy kellemesek a ruhák, de túlságosan hasonlónak találták őket Victoria néhány kedvenc tervezőjének (például Roland Mouret) kreációihoz. Ez azonban nem tántorította el és mostanra fejlődött annyit, hogy megenyhült irányába a szaksajtó. Mi sem bizonyítja ezt jobban, mint hogy idén a British Fashion Awardson bekerült a jelöltek közé a legjobb tervezői márka kategóriában.
Az áttörés kezdetét jelezte az is, amikor sorozatban kérték fel, hogy szerepeljen a Vogue különböző nemzetközi kiadásainak címlapján. A legfontosabbakat, az amerikai és a francia kiadásokat még nem sikerült bevennie, bár mindkét főszerkesztővel évek óta parolázik. Talán erre sem kell sokáig várni, ugyanis pár napja már a New York Times közölt hosszú cikket róla. Kollekciói borsos áruk ellenére a vevők körében is sikeresek, heteken belül a luxusruhák és napszemüvegek mellett egy táskakollekciót is piacra dob. A fokozatosan érkező elismerések ellenére nemrég azt nyilatkozta: tudja, hogy nagyon sok tanulnivalója van még a divatról, de biztos benne, hogy 20 év múlva is ruhákkal szeretne foglalkozni. Talán a végén még azt is eléri, hogy egyszer Coco Chanellel egy szinten emlegessék. De legalább addig is tovább szórakoztat minket.