A „Séta van” kampány első, győri állomása után érkezett Pécsre, hogy különféle játékok és aktivitások révén a...
A „Séta van” kampány első, győri állomása után érkezett Pécsre, hogy különféle játékok és aktivitások révén a sétálást, a gyaloglást népszerűsítse és promotálja. A kampány legfontosabb üzenete szerint annak érdekében, hogy költségkímélően és a technológiai civilizációt megelőző korokra jellemző egyszerűséggel a legtöbbet tegyünk önmagunkért, egymásért és a környezetünkért: már az is elég, ha minden nap megteszünk legalább tízezer lépést.
A kampányt inspiráló Egészséges Városok Magyarországi Szövetségének főtitkára, a pécsi De Blasio Antonio az üzenetet megerősítve egy videó-riportban kifejezte, hogy szeretné, ha Pécs sétáló város lenne. A pécsi kampányállomást megelőző héten a „Séta van!” városi támogatói közösségi oldalakon indítottak el hasonló kezdeményezést, így pénteken a város már felkészülve fogadta a kampányt. A Hány kilométer van a cipődben játék keretében közel háromszáz elsétált cipő érkezett a helyszínre, melyekben húszezernél is több kilométert számoltak össze a szervezők.
A pécsi „Séta van!” stílusosan a Séta téren zajlott délelőttől estig, az első állomásnál jóval nagyobb érdeklődés mellett, ami a szervezők szerint arra enged következtetni, hogy az emberek szeretnének sétálni, s hogy rendkívül nyitottak a pozitív, egyszerű kezdeményezések iránt, amelyek megvalósítható és szimpatikus megoldásokat nyújtanak nehéz és bonyolult problémákra.