A magyarok 80 százaléka az elmúlt egy évben nem volt üdülni – állapítja meg a GfK Hungária és az Ipsos Nemzeti...
A magyarok 80 százaléka az elmúlt egy évben nem volt üdülni – állapítja meg a GfK Hungária és az Ipsos Nemzeti MédiaAnalízis felmérése a 2009. negyedik negyedév és 2010. első negyedévi adatok alapján. 14 százalékuk belföldön, 8 százalékuk külföldön töltött 5 napnál hosszabb időt üdülési céllal. Horvátországban saját bevallásuk szerint 2 százalék nyaralt, Görögországban, Olaszországban, Ausztriában 1-1 százalékuk pihent.
„Az utazási tervek nem túl bíztatóak idén sem, hiszen többen mint tavaly, a magyarok 76 százaléka (a tavalyi 71 százalékhoz képest) nem is tervez 5 napnál hosszabb üdülést a következő 12 hónapban. A lakosság 10 százaléka szándékozik az ország határain belül nyaralni, míg külföldre 7 százalék tervez utazást. A külföldi úti célok vonzereje nagyon hasonló a tavalyihoz. 2 százalék Horvátországot, 1-1 százalék Görögországot, Ausztriát és Olaszországot jelölte meg preferált célországként” – mondta el Bacher János, a GfK Hungária ügyfélkapcsolati igazgatója.
A felmérés arra is kereste a választ, hogy a magyarok hogyan szokták megszervezni utazásaikat. A hosszabb időre utazók döntő többsége általában saját maga vagy családja, baráti köre szervezésében megy nyaralni, 7 százalék többnyire, 2 százalék pedig mindig utazási iroda szervezésében megy üdülni. Az emberek 54 százaléka pedig azt válaszolta, hogy egyáltalán nem szokott üdülni.
A nyaralás során a legkedveltebb időtöltés változatlanul a strandolás, napozás, az üdülők 38 százaléka választja a pihenés e formáját. Városnézéssel közel tízből hárman töltik idejüket, kulturális programokon (múzeumlátogatás, színház, koncert, fesztiválok) kevesebb, mint egyötödük vesz részt. Továbbra is kevesen részesítik előnyben az aktív pihenési formákat, mindössze 14 százalék megy túrázni nyaralás alatt. A vízi sportoknak 7 százalék hódol, vízitúrán 3, kerékpártúrán 4 százalék vesz részt.
A hat legnépszerűbb időtöltés üdüléskor a felnőtt lakosság körében (%)
Strandolás, napozás | 36 |
Városnézés | 31 |
Kulturális elfoglaltság | 17 |
Természetjárás, túrázás | 17 |
Baráti-, rokonlátogatás | 16 |
Gyógyfürdők, wellness | 13 |
Forrás: GfK Hungária – Ipsos, Nemzeti MédiaAnalízis 2009/IV.-2010/I.