A két partnercég rendszerei közötti kommunikáció viszont nem mindig működött megfelelően, ráadásul a fenntartás is...
A két partnercég rendszerei közötti kommunikáció viszont nem mindig működött megfelelően, ráadásul a fenntartás is rendkívül költséges volt. Ezért született meg a döntés még 2008-ban, hogy e helyett a „hibrid” megoldás helyett, egyetlen szolgáltatóra álljanak át. A Malév és az Amadeus végül 2009 áprilisában kötött hosszú távra szóló megállapodást, mely után tavaly júliusban elindultak a bevezetési munkálatok. Az idei átállás több lépésben valósul meg. Először júniusban – egyfajta tesztelési céllal is - Bukarest, Tel-Aviv, Koppenhága és Róma kapja meg az Amadeus rendszert, majd július elején Budapest következik. A tervek szerint 2010 októberéig összesen már 25 repülőtéren áll át az új rendszerre a Malév.
A felhasználóbarát Amadeus DCS amellett, hogy az utast helyezi a középpontba, a beépített automatizmusok révén felgyorsítja és hatékonyabbá teszi a járat-és utaskezelés teljes folyamatát. Tehát a Malév utasai számára is érezhető változásokat eredményez a foglalási és beléptetési folyamatoknál. Ezzel párhuzamosan, megújulnak az olyan önkiszolgáló check-in alkalmazások is, mint a repülőtéri kioszk és a web check-in. A Malév számára kiemelt jelentősége van annak, hogy a váltás nem csak fejlődést és költségcsökkentést, hanem versenyelőnyt is jelent azokkal a légitársaságokkal szemben, amelyek a közép- és kelet-európai régióban még régebbi DCS rendszereket használnak.
TTG