Függetlenül attól, hogy úgy általában mit gondolunk az Filmakadémia díjáról, az Oscarról, kétség nem fér hozzá, hogy...
Függetlenül attól, hogy úgy általában mit gondolunk az Filmakadémia díjáról, az Oscarról, kétség nem fér hozzá, hogy ez a film- és divatszakma egyik legjelentősebb eseménye. Persze az átlagembernek nincs a fejében adatbázis az Oscaron viselt ruhákról, mint nekünk, és ha valaki ezt betegesnek nevezné, nem tudnánk őszintén ellenkezni, de azért vannak világraszóló szépségű ruha költemények, amelyekre sokáig emlékszik mindenki.
A rengeteg csinos résztvevő, mint Sigourney Weaver, Meryl Streep és Gabourey Sidibe mellett az idén a szokásosnál is több volt a kísérletező versenyző, akik mind kinyilvánították, hogy különbözni kívánnak. Bizonyos esetekben ez aránylag jól sikerült, máskor nem annyira.
Kezdjük például az alaphelyzetből gyönyörű Charlize Theronnal, aki az utóbbi időben egyre szélsőségesebben öltözködik, a háttérben lehet egy új stylist vagy a szakítása sok éves barátjától, vagy akár mindkettő. A színésznő Christian Dior haute couture, uszályos estélyijének különlegessége a hátáról a mellkasára futó két rózsa (?), amely bizonyos kommentárok szerint biztosította számára, hogy egész este mindenki csak a kebleit bámulja. Lehet, hogy pont ez volt a cél.
A következő érdekes választás Zoe Saldanáé volt, aki az Avatar egyik digitális főszereplőjeként volt jelen az eseményen és aki az egész díjátadó szezonban meglehetősen különleges ruhákban pompázott. Tegnap este egy Givenchy couture kreációt viselt, amelyet nehezen tudnánk koherensnek nevezni, szerintünk eléggé elüt egymástól az alsó és a felső rész. Az alsó rész meg minden egyébtől is elüt, azokkal a színátmenetes tüll fodrokkal. Kicsit olyan, mintha megtámadta volna egy kánkán ruha és félig már megette, de ettől függetlenül nem rossz.
A határozottan kudarcnak nevezhető estélyik közé tartozik viszont, amit a stílusáról híres Sarah Jessica Parker viselt és az őrült császár, Karl Lagerfeld egyik alkotása, egy Chanel couture darab. SJP nem csak formátlannak látszott benne, de még kényelmetlen is volt a nyakán keresztbe futó pánt, legalábbis többször babrálta, miközben felkonferálta az egyik díjat. A színe sem az igazi, pedig a kifutón egész jól mutatott. Ez a hátulról készült kép persze nem mutatja a lényeget, de most csak ezt találtuk, elnézést. Ha előlről is látni akarja, kattintson ide!
Egyik nagy kedvencünk, Diane Krüger, akiről az a hír járja (ő maga terjeszti), hogy nincs is stylistja, saját maga választja ki a ruháit, ráadásul rendszeresen egyedül készíti el a sminkjét és a haját - hihetetlen, ugye? Krüger a Golden Globe-on egy kissé őrült Christian Lacroix ruhával fejezte ki együttérzését a divatház felé, most pedig ő is a mi Karlunkat választotta, nem kevésbé bolondos eredménnyel. Nem mintha Lagerfeldet bárki is megvádolta volna ép elméjűséggel valaha, szóval illik a képbe. Krüger Chanel couture jelmezszerű estélyijét nehéz megmagyarázni, körülbelül egy tóga és raffolt függöny találkozása, az idén oly divatos fekete részletekkel, de furcsasága ellenére működni látszik. De ez leginkább a színésznőnek köszönhető szerintünk, a való világban nem próbálkoznánk hasonló sziluettel.