Plázs travelline.hu 2009. június. 18. 08:26

Air France tragédia: már a levegőben meghaltak az utasok?

"Amíg nincsenek pontos információink, a +maradványok+ kifejezést...

Kattintson a képre, ha több fotóra is kíváncsi
MTI

"Amíg nincsenek pontos információink, a +maradványok+ kifejezést használjuk, a szövetségi rendőrség mondja majd meg, hogy egész holttestről van-e szó, vagy sem" - közölte Henry Munhoz alezredes, a brazil légierő szóvivője sajtótájékoztatóján. Szerdáig ötven holttestet emeltek ki az óceánból, a maradványokat a recifei igazságügyi orvos szakértői intézetbe szállítják azonosításra.
   
A maradványokat és a roncsokat a Mistral francia hadihajó legénysége emelte ki az óceánból mintegy 950 kilométerre a Fernando de Noronha-szigetcsoporttól. A Caboclo brazil korvett "nagy mennyiségű ronccsal és csomaggal" pénteken érkezik Recifébe, ahol a szerencsétlenül járt Airbus utáni kutatásokat irányítják. Az egyik roncs feltehetően a repülőgép  konyhájából származik. A brazil légierő és haditengerészet szerdán úgy döntött, hogy újabb utasításig folytatják a kutatást. Mostantól kétnaponta tartanak helyzetértékelést és döntenek a kutatás folytatásáról.
   
Paul-Louis Arslanian, a szerencsétlenséget kivizsgáló BEA francia polgári légiközlekedés-biztonsági nyomozó iroda vezetője Párizs közelében tartott szerdai sajtótájékoztatóján elmondta, hogy valamivel közelebb jutottak a célhoz, de részleteket nem közölt. Mint mondta, a távoli helyszín és a óceán felszínének egyenetlensége jelenti a legnagyobb gondot a vizsgálat számára.
  
Helyi lapok szerdán a nyomozásban részt vevő szakértőkre hivatkozva azt írták: a roncsok állapota megerősíteni látszik az a feltevést, amely szerint az Airbus 330-as a levegőben darabokra szakadt, de nem robbant fel. A roncsdarabok ugyanis viszonylag épek és nem látszik rajtuk tűz nyoma. A brazil orvos szakértői csoport egyik szóvivője névtelenséget kérve elmondta, hogy az 50 közül több holttesten töréseket találtak. Frank Ciacco amerikai szakértő szerint az ép holtestek és a kar-, láb- és csípőtörések rendszerint arra utalnak, hogy a gép a levegőben esett darabokra.
   
Szerdán a Globo televízió értesülései szerint az Air France megkezdte a kárpótlás kifizetését a gépen utazó 56 brazil állampolgár hozzátartozóinak. Eddig hat utas családja kapott fejenként 48 ezer reált (24,6 ezer dollár) az első kiadásokra. Francia lapok becslése szerint a teljes kárpótlás összege 300-750 millió dollárt tehet ki, így az Airbus katasztrófája lehet a biztosítócégek számára a történelem legdrágább balesete.

MTI

Gazdaság Sztojcsev Iván 2024. december. 29. 07:00

És akkor januárban Novák Katalin a mozgás évének nyilvánította 2024-et, aztán történt egy s más

Egész véletlenül tökéletesen beletrafált egykori köztársasági elnökünk, amikor elrendelte, hogy 2024 legyen a mozgás éve: mozgott idén a pártrendszer (egész váratlan irányokba), a GDP-növekedési előrejelzés (magasból a nulla közelébe), a forintárfolyam (hajaj), a világpolitika, és maga Novák Katalin is, jó messzire. Megnéztük a gazdaság és a vállalkozás rovatunkból az év legolvasottabb cikkeinek listáját, és most megmutatjuk, mi érdekelte idén önöket a legjobban.