Plázs travelline.hu 2009. június. 03. 17:30

Még könnyebb az út a horvát tengerpartra

A két újonnan megnyitott cső építésének összköltsége...

A két újonnan megnyitott cső építésének összköltsége eléri a 787,5 millió kunát, míg a két alagút mindösszesen négy csöve megépítésének összértéke mint egy 2,3 milliárd kuna. A Mala Kapela a Zágráb-Split autópályaszakasz leghosszabb alagútja, melynek jobb oldali csöve 5.780 m, baloldali pedig 5.821 m hosszú. A Sv. Rok bal oldali csöve 5.679 m, jobboldali pedig 5.670 m hosszú.

Mindkét alagút az új osztrák módszerrel (NATM – lőttbetonos technológia) épült, a maximálisan megengedett sebesség mindkét alagútban 100 km/h. Az A1-es autópálya különösképpen a nyári szezonban bonyolít nagy forgalmat, nyaranta mint egy 28.000 jármű halad át rajta. A várakozások szerint az idei nyári szezonban a Mala Kapela alagúton mint egy 29.000, a Sv. Rok alagúton keresztül pedig 30.000 jármű fog áthaladni.

Horvát Idegenforgalmi Közösség

Élet+Stílus hvg.hu 2024. november. 30. 10:00

„Elájult, és akkor jött rá, hogy valami nem stimmel” – Kösz, jól: kiégés és stressz a magyar munkahelyeken

<strong>Milyen személyiségjegyek jellemzik a munkamániásokat, és mi lehet az oka, hogy Magyarországon a civil szférában dolgozik a legtöbb munkafüggő</strong>? Mennyire az egyén, és mennyire a munkáltató felelőssége, ha a munkamánia eluralkodik, és függőséggé, kiégéssé válik? <strong>Mi a közös Karácsony Gergelyben és Donald Trumpban?</strong> A Kösz, jól vendége volt Kun Bernadette pszichológus és Merész István, az Allianz-Trade vezetője.