Plázs travelline.hu 2009. június. 03. 17:30

Még könnyebb az út a horvát tengerpartra

A két újonnan megnyitott cső építésének összköltsége...

A két újonnan megnyitott cső építésének összköltsége eléri a 787,5 millió kunát, míg a két alagút mindösszesen négy csöve megépítésének összértéke mint egy 2,3 milliárd kuna. A Mala Kapela a Zágráb-Split autópályaszakasz leghosszabb alagútja, melynek jobb oldali csöve 5.780 m, baloldali pedig 5.821 m hosszú. A Sv. Rok bal oldali csöve 5.679 m, jobboldali pedig 5.670 m hosszú.

Mindkét alagút az új osztrák módszerrel (NATM – lőttbetonos technológia) épült, a maximálisan megengedett sebesség mindkét alagútban 100 km/h. Az A1-es autópálya különösképpen a nyári szezonban bonyolít nagy forgalmat, nyaranta mint egy 28.000 jármű halad át rajta. A várakozások szerint az idei nyári szezonban a Mala Kapela alagúton mint egy 29.000, a Sv. Rok alagúton keresztül pedig 30.000 jármű fog áthaladni.

Horvát Idegenforgalmi Közösség

hvg360 Lengyel Tibor 2025. január. 02. 14:32

Magyar Péter elszámoltatási programja: nem csak börtönválogatottal fenyeget, stadionnyi embert vonna kérdőre

A rendszerváltás óta sokan ígérték, de hatalomra kerülve vagy bele se kezdtek az elszámoltatásba, vagy nem jutottak szinte semmire. Ami korábban sem volt könnyű, most még nehezebb, hiszen 2010 óta a NER sok területen törvényesítette is a lopást, a célzott közpénz-herdálást. Mégis, Magyar Péter is elszámoltatást tervez: a kishalaknak immunitást ígér, de több ezer, milliárdossá vált embert számonkérne: mibű’?