Az egyenként több száz órát repült légiutas-kísérők és pilóták az Aquaworld úszómedencéjében mutatták be a vízre...
Az egyenként több száz órát repült légiutas-kísérők és pilóták az Aquaworld úszómedencéjében mutatták be a vízre történő kényszerleszállás esetén alkalmazott mentési eljárást.
A Malévlégiutas-kísérői a nemzetközi előírásoknak megfelelően rendszeresen gyakorolják az utasok vészmentését, a repülőgépgyors kiürítését és elhagyását a Malév oktatási központjában. A vízimentés során kulcsfontosságú szerep jut a mentőmellények helyes használatának, melyek minden repülőgépen az ülés alatt találhatók, és csak a repülőgép elhagyását kell felfújni az utastérben való könnyebb mozgás érdekében. A sikeresen evakuált utasokat a légiutas-kísérők a repülőgépen található felfújható speciálisan felszerelt tutajokba menekítik, ahol az utasok és a személyzet biztonságban várhatják a segítséget.
A mentőtutajok felszereléséhez túlélőcsomag (édesvíz, szemkenőcs, tükör, vízfertőtlenítő, csokoládé), továbbá jelzőrakéta, készlet, kézi pumpa, hullámzás csillapító, valamint tutaj-javító készlet segíti a mentést végző légiutas-kísérő munkáját. Ezek alkalmazását ugyanúgy rendszeresen gyakorolják, mint a vízben tartózkodás során a kihűlést minimalizáló testhelyzetet is. A gyakorlatokhoz kapcsolódóan a személyzet megtörtént nemzetközi eseteket is kiértékel, valamint úszóoktatók segítségével megismerkedhetnek a vízimentés alapfogalmaival is.
A Malév első sajtó-nyilvános vízimentési gyakorlatát rendhagyó módón a 2008-ban legtöbbet és leggyakrabban repült légiutas-kísérői, stuvi legjei hajtották végre. A gyakorlat előtt a legtöbbet és leggyakrabban repült maléves dolgozók köszöntésére már második alakalommal került sor. A "legeknek" Fehérváry Géza megbízott vezérigazgató adta át a légitársaság elismerését és gratulált kollégái kiemelkedő teljesítményéhez.
A legtöbb órát a kapitányok közül Andrasev Ákos B737-es kapitány teljesítette 819 óra 18 perccel, míg az elsőtisztek közül a szintén B737-es típuson Bucsu Tamás repült a legtöbbet, összesen 832 óra 53 percet.
A legtöbb, 536 felszállást Nagy Zsuzsanna rövidtávos vezető légiutas-kísérő, míg a legtöbb repült órát, 844 óra 52 percet Dienes Mónika, beosztott légiutas-kísérő teljesítette 2008-ban. Pardics Brigitta a hosszútávot repült beosztott stewardessek közül töltötte a legtöbb időt, összesen 766 órát a levegőben.