Az év vége és az év eleje a mindenféle összegzések, listák...
Az év vége és az év eleje a mindenféle összegzések, listák ideje, nincs ez másképp az utazással foglalkozó médiában sem. A Business Traveler Magazine olvasói azok közé tartoznak, akiknek szinte hivatásuk az utazás vagy az átlagosnál jóval gyakrabban kelnek útra, ezért az általuk megszavazott legek listáját mindenképpen iránymutatónak tartjuk.
Persze senki sem mentes a mindenféle hatásoktól és befolyásoktól, gondolunk itt a reklámokra, marketing eszközökre és érdekekre, arról nem is beszélve, hogy egy csöppet mintha Amerikai központú lenne ez a felsorolás, de ettől függetlenül érdekesnek találtuk.
A világ legeslegjobb légitársasága az Emirates lett, ami ez esetben azt jelenti, hogy összessítésben ők bizonyultak kiválónak a legnépszerűbbnek.
Az Emirates ezzel más igen csak sokadik elismerését zsebeli be, úgyhogy valamit elég jól csinálhatnak.
A legjobb repülőtér a szingapuri Changi Airport lett, akikről szintén hallottunk már hasonló véleményeket. Ha valaki mindenáron első osztályú jeggyel kíván repülni, akkor a Jet Airwaysnél kapja pénzéért a legelőzékenyebb kiszolgálást és a legnagyobb kényelmet, bár a legkellemesebb légiszemélyzet azért az Asiana gépein található.
A legjobb nyugat-európai légitársaság a British Airways lett, akiknek ezúton is gratulálunk, csakúgy, mint a Czech Airlines-nak, akik viszont Közép- és Kelet-Európában lettek az elsők. Két éven keresztül egyébként a Malév kapta ez utóbbi megtisztelő címet, reméljük, lesznek még az élen.
Fura módon a fapadosok térhódítása számos légitársaságot arra ösztönzött, hogy drágább áraiért az eddigieknél is jobban kényeztesse utasait, gondoljunk csak például a KLM-re, amely egy ideje egy nemzetközi hírű mesterszakács ételeivel kedveskedik az utazóknak.
A Business Traveler Magazine olvasóinak szavazatai szerint a legfinomabb ennivalót a British Midland nevű légitársaság fedélzetén szolgálják fel, soha nincs panasz az ott kapott ételre az utasok véleménye szerint.
Kiváncsiságból természetesen azért körülnéztünk az interneten (hátha sikerül valahol megtörni a tökéletesség illúzióját), de ellentmondás helyett több elragadtatott véleményt is találtunk a British Midland ételeiről, és be kell vallanunk, a webes képek alapján is meggyőzőnek tűnik minősítésük, szóval nem mondható véletlennek a hatalmas siker.
A különböző alkategóriákban egyébként Amerika vonatkozásában remekül szerepelt még a Delta Airlines és az Air Canada, mindkettő három-három helyezést kapott, az európaiak közül pedig az Air France-nak sikerült bekerülnie a legjobbak közé, már ami a levegőben felszolgált pompás fogásokat illeti.
A szállodaláncok között a kiszolgálás területén a Shangri-La Hotels és Resorts végzett az élen, de a vállalat nem csak ebben a kategóriában lett első.
Az európai láncok közül a Sofitel bizonyult a legjobbnak, ahogy a legkényelmesebb ágyakat is ezekben a hotelekben találjuk.
Kifejezetten Kelet-Európában a Hiltonokat találták a magazine olvasói a legkellemesebbnek, a Közel-Keleten pedig nem meglepő módon a Jumeirah győzött.
Értékelték a nem kifejezetten utazásról szóló, de azzal kapcsolatos területeket is, például a legjobb konferencia központ a Hawaii Convention Center lett, amivel látatlanban is egyet tudunk érteni, már csak a helyszín miatt is.
A DHL nyerte a futárszolgálatok versenyét, míg a netes utazási irodák közül az Orbitz lett a győztes.
-KM-