A legkevésbé sem meglepő, hogy a világméretű pénzügyi válság...
A legkevésbé sem meglepő, hogy a világméretű pénzügyi válság negatív hatással van az utazási költésekre és szokásokra is. Az Ecostat friss felmérése szerint a megkérdezettek 70 százaléka úgy gondolja, ha el is utazik valahová 2009-ben, nagy valószínűséggel a hazai célpontokat részesíti előnyben. Ha pedig mégis sok kerül külföldi utazásra, a vendégek alaposan meggondolják majd, mire mennyit költenek. Ez a tendencia talán kevésbé érinti a luxus utak vásárlóit, akiknek továbbra is marad miből egzotikus utakra menni, bár némi visszaesés ezen a területen is várható – legalábbis ezt mutatják a nemzetközi trendek.
Jövőre tehát a legtöbbünk magyarországi utazást tervez csak, ezért a Travelline oldalain is igyekszünk majd minél többet foglalkozni a hazai lehetőségekkel, de persze nem felejtjük el a külföldet sem, szeretnénk minél több információt kínálni a legnépszerűbb európai célpontok különböző régióiról, olcsó megoldásokat is felmutatva.
A gazdasági problémák másik vetülete a készpénz kímélés, ezért arra is számíthatunk, hogy a munkáltatók igyekeznek majd a fizetésemeléseket, jutalmakat a számukra minél kedvezőbb módszerekkel megoldani, ezért az új évben az eddiginél is nagyobb szerep juthat az üdülési csekkeknek és ajándékutalványoknak.
Ezt bizonyítja egy korábbi hírünk is, mely szerint decemberben rekord összegű kedvezményes üdülési csekket vásároltak a munkáltatók a dolgozóiknak, valamint azok hozzátartozóinak. Az immáron tíz éve létező üdülési csekket már több mint tizenkétezer hazai szolgáltatónál válthatja nyaralásra vagy másra a magyar utazó és a kör egyre bővül. Az üdülési csekket ezért továbbra is kiemelt témaként kezeljük az új évben is és egy külön dossziéba tervezzük összegyűjteni az ilyen típusú írásokat, híreket, hogy minél egyszerűbben elérhető legyen olvasóink számára.
A lényeg tehát, hogy utazni fogunk, csak legfeljebb nem megyünk olyan messzire, és talán jobban megismerjük majd egy kicsit Magyarországot is.