Plázs travelline.hu 2008. december. 27. 11:47

Az évtized legsikeresebb légitársasága

Az 1997-ben még csak négy repülőgéppel rendelkező vállalat jelenleg 63 gépet...

Airbus A330
Creative Commons

Az 1997-ben még csak négy repülőgéppel rendelkező vállalat jelenleg 63 gépet üzemeltet és a világ egyik legnagyobb méretű repülőgép megrendelésével - több mint 200 darab - büszkélkedhet, amelyeket fokozatosan, a következő években állít üzembe. A repülőgép-rendelések összértéke meghaladja a 30 milliárd dollárt, ezzel a légitársaság az AIRBUS legnagyobb közel-keleti ügyfele.

A folyamatosan bővülő flottával a vállalat Dohából az egész világot behálózó útvonalhálózatot épít és jelenleg több mint 80 útvonalon kínálja szolgáltatását.

A vállalat innovatív filozófiáját követve a világ jelenlegi egyetlen dedikált business és első osztályú utasterminálját üzemeltetik Doha nemzetközi repülőterén. A 2006-ban átadott és mindössze kilenc hónap alatt felépített terminál dedikált utas felvétellel, gyógyfürdő- és jacuzzi használattal, számos duty-free üzlettel, business központtal és magas színvonalú vendéglátóhelyekkel várja vendégeit.

A vállalati sikerek – sok egyéb tényező mellett – egy nagyon tehetséges vezetőnek is köszönhetőek. Akbar Al Baker 1996 óta vezeti a céget, az ő irányításával nőtte ki magát egy kis helyi légitársaság egy minden oldalról elismert globális légi piaci szereplővé.

A vállalat részvényeinek 50%-ban állami kézben, másik 50%-a privát befektetőknél van. A Katari Emír és a vállalat vezetésének nem titkolt célja, hogy a világ vezető légitársaságává tegyék a Qatar Airways-t.

A géppark az európai Airbus (A340, A330, A300-600ER, A321, A320 és A319) valamint az amerikai Boeing (B-777) gyárak repülőgépeiből áll.

A légitársaság logója
Qatar Airways

Folyamatos díjeső

Az elmúlt években a Qatar Airways sorban viszi el az iparági versenyek első helyezéseit. Így például többek közt a légitársaság megkapta az ötcsillagos Skytrax minősítést, amely a fedélzeti és földi utas kiszolgálás minőségét tükrözi, többször elnyerte a Közel-Kelet legjobb légitársasága díjat, a világon elsőként teljesítette 100%-os, maximális eredménnyel a Légitársaságok Nemzetközi Szövetségének (IATA) biztonsági auditját 2003-ban, majd megismételte ezt az eredményt 2005-ben és 2007-ben is.

A vállalat logóján látható Oryx (nyársas antilop) nem csak a légitársaság, de egyben Katar állam jelképe is.

Fedélzeti kényelem

A légitársaság modern flottája a kényelem új dimenzióját nyújtja utasainak. Az új repülőgépeken az első és a business osztály ülései teljesen ággyá alakíthatóak. A személyre szabott szórakoztatóelektronika lehetővé teszi, hogy minden utas több száz zenei albumból és filmből válasszon utazása során. 2006 óta a légitársaság egyes járatain élő műholdas műsorok elérhetőségét is biztosítja a repülés során.

Ebéd a fedélzeten
Creative Commons

A Qatar Airways az elsők között állítja üzembe a modern, kétszintes Airbus A380-as gépeket, az 5 repülő 2010-ben áll munkába. Ezek a repülők 555 utas befogadására lesznek alkalmasak és a kényelem új dimenzióját jelentik, kezdetben London-Doha között és egyéb nagyforgalmú útvonalakon fognak repülni.

Az új Dohai repülőtér nyitását 2011-re tervezik, ám teljes befejezése 2015-re várható, ekkor már évi 50 millió utas kiszolgálására lesz képes. A projekt egyik legérdekesebb része, hogy a repülőtér 60%-át a tengerre építik.

És míg a Qatar Airways a 2003-2004-es üzleti évben közel 3,5 millió utast szállított, a 2007-2008-as üzleti évben már 10 millió utassal büszkélkedhetett.

Magyarországról a legnépszerűbb úti célok Katar, Indonézia (Bali), Thaiföld, a Seychelles-szigetek, a Maldív-szigetek és Dél-Afrika, de a 2009-es ausztráliai járatnyitást is nagy érdeklődés előzi meg. A magyar utasok közvetlenül a bécsi repülőtérről indulva vagy Budapestről egy európai átszállással élvezhetik a Qatar Airways szolgáltatásait. 

Turizmus Panoráma

Gazdaság Sztojcsev Iván 2024. december. 29. 07:00

És akkor januárban Novák Katalin a mozgás évének nyilvánította 2024-et, aztán történt egy s más

Egész véletlenül tökéletesen beletrafált egykori köztársasági elnökünk, amikor elrendelte, hogy 2024 legyen a mozgás éve: mozgott idén a pártrendszer (egész váratlan irányokba), a GDP-növekedési előrejelzés (magasból a nulla közelébe), a forintárfolyam (hajaj), a világpolitika, és maga Novák Katalin is, jó messzire. Megnéztük a gazdaság és a vállalkozás rovatunkból az év legolvasottabb cikkeinek listáját, és most megmutatjuk, mi érdekelte idén önöket a legjobban.