Egyelőre nem lehet tudni, hogy a munkabeszüntetéshez mely területek és hány...
Egyelőre nem lehet tudni, hogy a munkabeszüntetéshez mely területek és hány dolgozó csatlakozik. A sztrájkhoz valószínűleg csatlakozik az Repülőtéri Üzemanyagkiszolgálási Kft is, így a Budapest Airport azt tanácsolta a légitársaságoknak, hogy a szükséges üzemanyagot más repülőtéren vegyék magukhoz.
A munkabeszüntetés alatt járatok késésére, bizonyos járatok törlésére lehet számítani.
A Budapest Airport mindent megtesz annak érdekében, hogy utasait a lehető legkevesebb kellemetlenség érje, és pontos tájékoztatást kapjanak a fejleményekről.
A BA arra kéri az utasokat, hogy a járatokat érintő bővebb információért forduljanak a légitársaságukhoz.
A BA javasolja, hogy az utasok a járat indulása előtt három órával érkezzenek meg Ferihegyre.
A Budapest Airport az utasok megértését és türelmét kéri.
A sztrájk bejelentésre azt követően került sor, hogy a tegnapi nap megállapodás nélkül ért véget a tárgyalássorozat a ferihegyi repülőtéren a Budapest Airport és a két érdekvédelmi szervezet, a LESZ és az RDSZSZ között.
Az RDSZSZ a repülőteret üzemeltető Budapest Airport átalakításának teljes felfüggesztését és egy új Kollektív Szerződés aláírását követelte.
Utóbbival kapcsolatban a Budapest Airport hangsúlyozta: a sztrájktárgyalás nem alkalmas fórum a Kollektív Szerződés (KSZ) módosításáról folytatott tárgyalásra. A megfelelő fórum a június 24-én kezdett tárgyalássorozat folytatása, melyen a Budapest Airport valamennyi reprezentatív érdekképviselete jelen van.
A BA közel öt hónapja kezdett tárgyalásokat a KSZ módosításáról, mert a vállalatnak korszerű működési alapdokumentumra van szüksége, amellyel képes reagálni a változó piaci igényekre és állja a versenyt a konkurens repülőterekkel. A módosítással a BA újra kívánja gondolni a repülőtéri munkaszervezés egészét, beleértve a munkarendeket és a munkaidőkereteket. A módosítandó KSZ megkötötte a munkáltató kezét, nehézkesé és pazarlóvá tette a ferihegyi repülőtér üzemeltetését.
Az RDSZSZ másik követelése, az átalakítási program felfüggesztése a Budapest Airport számára elfogadhatatlan. A szerkezeti átalakítás 2006-ban kezdődött azzal a céllal, hogy a BA a XXI. század elvárásainak megfelelő vállalattá váljon, képes legyen gyorsan és hatékonyan reagálni a kihívásokra.
A már megkezdett modernizálásnak köszönhető, hogy számos nagy hazai vállalattal ellentétben a Budapest Airport nincs kitéve a jelenlegi gazdasági világválságnak és nincs szükség radikális létszámcsökkentésre. A BA a nehéz gazdasági helyzet ellenére is megfelelően működik.
A BA tovább folytatja az üzemeltetési részleg átalakítását. Tovább viszi a takarítás kiszervezését, amiről már 2006 februárjában megállapodott valamennyi reprezentatív szakszervezettel.
Jost Lammers vezérigazgató elmondta: „Az átalakításokkal a BA hosszú távú stabilitását teremtjük meg, annak érdekében, hogy a legtöbb munkahelyet tudjuk hosszú távon megőrizni.
A magyar főváros repülőterének eredményessége csak a régi struktúrák megváltoztatásával lehetséges. Rugalmasabb, a mai piaci viszonyokhoz alkalmazkodó keretrendszert kell létrehozni. Nehéz helyzetben van a légiközlekedési iparág és a Budapest Airport is nagyon erős versenyben van Prágával, Béccsel. Ha nem lépünk most, lemaradhatunk, és a légitársaságok Budapest helyett más repülőteret választanak. Ez pedig hosszú távon valamennyi munkahely, sőt a magyar gazdaság egészét is veszélyeztetheti.”
A BA minden átalakításról a jogszabályoknak megfelelően, folyamatosan konzultált az érdekképviseletekkel. Az átalakítás nem jár csoportos létszámleépítéssel.
Budapest Airport