2008. szeptember. 09. 16:27 MTI Utolsó frissítés: 2008. szeptember. 09. 16:23 Plázs

Nagyszabású kampány indul az egészségmegőrzésért

Az egészségmegőrzés és a megelőzés népszerűsítése érdekében indít nagyszabású társadalmi célú kampányt 2009-ben a Médiaunió - mondta Hargitai Lilla, a pozitív társadalmi változásokért létrejött alapítvány ügyvezető igazgatója.

A kétszáz magyarországi médiaorgánum által létrehozott alapítvány célja, hogy olyan közérdekű, társadalmi célú reklámokat szervezzenek és helyezzenek el a médiában, amelyek érzékelhető és mérhető változást érnek el a magyar társadalomban, s megváltoztatják a közgondolkodást - mondta korábban Geszti Péter, az unió ötletgazdája. 
 
A 2009-es kampány témáját közel 800 beküldött témából választotta ki a Schmidt Máriából, Hankiss Elemérből, Kepes Andrásból, Novák Péterből és Rudolf Péterből álló kuratórium. A grémium által választott téma az egyéni felelősségvállalás, "Rajtad is múlik!" szlogennel, amely az egészségmegőrzés és a megelőzés népszerűsítésére fókuszál. 
 
A kiválasztás után az unió civil szervezetek bevonásával pontosan megfogalmazza a témát, hiszen az egészségmegőrzés nagyon tág fogalom: valaki a sportot vagy az egészséges táplálkozást, más a szűréseket tartja fontosnak - mondta Hargitai Lilla, hozzátéve: számos javaslat érkezett ezen kívül a közlekedésbiztonság, illetve -morál, a család funkciójának visszaállítása és a környezetvédelem - ezen belül a kerékpárutak építése - kapcsán. De olyan ötlet is érkezett, amely a bírói döntések szubjektivitásra hívta volna fel a figyelmet. A Médiaunió ezzel a kampánnyal azt szeretné elérni, hogy az emberek rádöbbenjenek arra, maguk is tehetnek valamit az egészségük megőrzéséért. 
 
A Magyarországon eddig példátlan összefogásnak köszönhetően 2009-ben mintegy hatmilliárd forint értékű társadalmi célú kampány foglalkozik ezzel a témával - egyrészt közérdekű közleményekben és különböző hirdetési felületeken, másrészt a médiumok kiemelten foglalkoznak majd az egészségmegőrzéssel műsorokban, újságcikkekben. A Médiaunió semmilyen állami támogatást nem fogad el, mert független szeretne maradni a politikától - mondta az ügyvezető igazgató. 
 
Az alapítvány ezután pályázatot ír ki a 2009-es kampány kreatív munkáinak elkészítésére, valamint a pr-feladatok elvégzésére, amelyek során olyan partnereket keresnek, akik a kampány szervezését társadalmi célú munkaként, térítésmentesen vállalják.
hvg360 Serdült Viktória 2024. november. 28. 10:09

Felesleges kényeskedni a függetlenség miatt – a bírókat képviselő OBT elnöke a kormány alkujáról

Két lehetőség volt: vagy nincs pénz, vagy pedig van, de akkor alá kell írni a papírt – így magyarázta a HVG információi szerint egy belső értekezleten Szabó Péter, az Országos Bírói Tanács elnöke, miért ment bele a kormány diktálta megállapodásba. Beszédének több forrásból hozzánk eljutott átirata szerint azt mondta, felesleges kényeskedni a bírói függetlenség miatt.