2008. május. 18. 13:14 MTI Utolsó frissítés: 2008. május. 18. 13:17 Plázs

Nem fogyaszt a tej

Nem igaz az a nemrégiben közzétett állítás, hogy az alacsony zsírtartalmú tejtermékek vagy a kalcium segíthet a súlycsökkenésben. Amy Joy Lanou arra figyelmeztet, ne higgyünk a reklámoknak, félrevezető az állításuk, miszerint a tejfogyasztás segít a kívánatos testsúly elérésében, hiszen semmilyen tudományos alapjuk nincs.

Az Asheville-i Észak-Karolina Egyetem munkatársa, és Neal d. Barnard 49 klinikai kísérlettel vizsgálta azt, hogy vajon a tejtermékek és a kalcium segítenek-e a fogyásban. Több mint 40 kísérlet semmilyen összefüggést nem mutatott ki a tejtermékek vagy a kalcium és a súlycsökkenés között. Elképzelhető, hogy az összefüggések, amelyeket néhány megfigyelésen alapuló tanulmány állapított meg, más faktoroknak köszönhető, mint például a több testedzés, a magas kalóriatartalmú ételek megvonása, életmódváltás, vagy a megnövekedett rost-, gyümölcs- és zöldségfogyasztás - állítják a kutatók.

"Az eredményeink azt mutatják, hogy a tejtermék-fogyasztás növelésével nem jár egytt feltétlenül a fogyás, sőt, akár az ellenkezője is előfordulhat” – vonta le a következtetést Lanou és Barnard a Nutrition Reviews legutóbbi számában. Lanou állítása szerint egyáltalán nem lepődött meg az eredményeken, mivel a tej az a táplálék, amely a növekedéshez kell. „Balgaság azt gondolni, hogy egy magas kalória-, zsír- és fehérjetartalmú táplálék segít a fogyásban.”

Lanou azt javasolja, hogy térjünk át a vízre. A napi kalóriamennyiséget nagy részben tejjel, tejturmixokkal, édesített üdítőkkel visszük be. A víz sokkal egészségesebb és kalóriamentes. Ha tej helyett vizet iszunk, akkor több tápláló élelmet vehetünk magunkhoz, mint például gyümölcsöket, zöldségeket, magvakat, hüvelyeseket, anélkül, hogy túllépnénk a napi energiaigényünket.

hvg360 Tiszóczi Roland 2024. december. 03. 20:00

„Kib*szott okos vagyok!” – így döntötték be Jeffrey Skilling könyvelési trükkjei a világ egyik legnagyobb cégbirodalmát

Az 1985-ben alakult Enron tizenöt év alatt Amerika ötödik legnagyobb vállalatává nőtt százmilliárd dollár feletti forgalommal, a „nyereségességének pedig nincsenek határai, csak ha te állítod fel azokat” – vélték a vezetők. A hihetetlen eredmények kulcsfigurája Jeffrey Skilling – a vállalat egykori tanácsadójából lett vezérigazgató –, aki kreatív pénzügyi ötleteivel a világ egyik legnagyobb vállalati sikerét, majd végül csődjét hozta össze. Nagy csalások című sorozatunk legújabb cikke.