2007 július 27-én Az Egyesült Államok béli Wisconsinban az Oshkosh air-shown a...
2007 július 27-én Az Egyesült Államok béli Wisconsinban az Oshkosh air-shown a landolás során összeütközött két P-51 Mustang egymotoros vadászgép. Az egyik pilóta a helyszínen meghalt, a másik kisebb sérüléseket szenvedett.
Ez az esemény egyébként napra pontosan öt évvel a világ eddig számon tartott legsúlyosabb légibemutató-balesetét követően történt: 2002 július 27-én ugyanis az ukrajnai Sknyliv repülőtéren, ahol az ukrán légierő egyik Su-27-es gépe zuhant le egy akrobatikus mutatványt követően. A gépet két tapasztalt pilóta vezette, akik éppen egy lefelé irányuló csavart mutattak be, amikor a gép zuhanni kezdett, majd kicsivel a becsapódás előtt letört a jobb szárnya. Ekkor a két pilóta katapultált, és kisebb sérülésekkel földet is értek pár száz méterrel a becsapódás helyszínétől. A gép azonban tovább száguldott, telibe talált egy másik, álló repülőgépet, majd elérve a nézőközönséget felrobbant és alkatrészek százaival szórta meg a tömeget. Az eredmény 84 halott és több, mint 100 sebesült. A katasztrófára adott magyarázatok között szerepel motor hiba és madarakkal való összeütközés is. A két pilótát két évvel később az ukrán hadbíróság bűnösnek mondta ki a repülési szabályok megszegésében, és 14 illetve 8 év letöltendő börtönbüntetésre ítélte.
2007 Szeptember 1-én a lengyelországi Radomban tartott légi-bemutatón egy műrepülő csoport két pilótája vesztette életét, amikor egyikük gépe manőverezés közben telibe találta oldalról társa repülőgépét. Mindkét pilóta azonnal szörnyethalt. A baleset szerencsére a nézőktől távol történt és a darabok is üres területre hullottak, így más nem sérült meg. A balesetet okozó pilóta 62 éves volt és hazája egyik legtapasztaltabb műrepülőjének számított.
A világ második legtöbb áldozatot követelő légi-bemutató katasztrófája egyébként a 1988-ban, a németországi Ramstein mellett történt. Itt olasz harci-gépek repültek éppen, és egy bonyolult figura közben egyik gép elsodort másik kettőt. Három repülő gyulladt ki a levegőben és zuhant le ezt követően, az a gép pedig, amelyik elvétette a figurát, irányt tévesztve és a közönség fölé érkezve zuhant le. 75 ember vesztette életét és további 325 sebesült meg súlyosabban.
A 2007-es év érdekessége még az, hogy semmifajta egybeesést, vagy azonos műszaki problémát nem találunk a tragédiák hátterében, s arra sem lehet következtetni, hogy a világ műrepülői kevésbé tartanák be a biztonsági előírásokat. A baleseti elemzéseket végző koponyák végezetül arra jutottak, a balesetek statisztikai lehetősége egyszerre tetőzött, s véletlenszerűen alakult ilyen gyászosan az elmúlt év.