A Lemil blog olyan eseteket gyűjtött össze az elmúlt évekből, amikor hibásan megírt szoftver okozott légikatasztrófát.
Az elmúlt években számtalan esetben okozott balesetet a légi közlekedésben hibásan megírt, vagy nem megfelelően működő szoftver. A repülőgép műszereit vezérlő programok esetében megengedhetetlen lenne a hiba, hiszen korrigálásukra éles helyzetben kevés esélye van a személyzetnek.
"Világítani kezdett ugyanis a Reset gomb a műszerfalon, amit a pilóta a kiképzésnek megfelelően meg is nyomott. Ez a gomb az elsődleges repülésvezérlő számítógépet (PFCS) indította újra (biztonságos állapotba küldte). Ez bevett dolog volt: ha kigyulladt a lámpa, meg kellett nyomni a gobot. Ez elvileg a félbehagyott üzemmód-váltás következtében félállásban lévő rotor-podokat is visszaállította volna alaphelyzetbe, de nem ez történt."