A Ne-Tiger, az első kínai luxusmárka messze van még attól, hogy a leggazdagabbak ezt vásárolják, annak ellenére, hogy már tizennyolc éve a piacon van. Azonban öt éven belül fordulhat a kocka.
A Ne-Tiger Kína első luxusmárkája. Zang Zifeng alapította 1992-ben, tavaly nyitották meg első szuperelegáns sanghaji butikjukat, és olyan látványos divatbemutatót rittyentettek a kínai divathéten, hogy mindenkinek leesett az álla. A sikerek ellenére a kínai luxusholmikat még maguk a kínaiak is gagyinak tartják, és sokkal szívesebben vásárolnak európai cuccokat, ha telik rá.
A McKinsey friss kutatása szerint az évi 36 ezer dollárnál többet kereső kínaiak 52 százaléka vesz külföldi terméket, ha csak teheti, és csak 37 százalékuk támogatja költésével a hazai ipart. Az egész csak azért lehet kínos, mert a jóslatok szerint 5 éven belül Kína lesz a világ legnagyobb luxusáru piaca, és kissé zavarja az állami vezetőket, hogy ebből nem elsősorban a hazai márkák, hanem az európaiak szedik majd meg magukat - olvasható a Burzsuj blogon. A teljes bejegyzést elolvashatja a blogon.